Discussie: Besnijdenis
Los bericht bekijken
Oud 27 december 2012, 14:50   #44
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geentje.gleiewiend Bekijk bericht
Neen ik heb nooit beweerd dat u zegt dat die vrouwen geen hulp zouden nodig hebben.
Ik dacht alleen maar hardop. Ik kwam terug op m'n eigen bedenking dat alleen hulpeloze slachtoffers hulp nodig hadden en niet de vrouwen die er zelf om vroegen. Maar heel deze materie is compleet nieuw voor me, vandaar mijn verandering van visie, wat inderdaad wat verwarrend over kan komen.

eigenlijk gaat het voor mij toch dieper dan alleen maar de besnijdenis/mishandeling.
Ik lees hier wel het een en ander dat wat tegenstrijdig is. De ene beweerd dat het toch ondersteund is door moslims anderen beweren anders... Enfin... Wat ik hier uithaal is het algemeen en bijna universele gedachte dat de vrouw een minderwaardig wezen is ondergeschikt aan alles wat enige waarde heeft.
Een man wordt dan wel besneden maar heeft er verder (denk ik ) weinig of geen last van heeft terwijl dit bij de vrouw anders ligt en dit willens en wetens toch gehandhaafd wordt.

Het verschil bij een man komt bij mij door het idee dat mijn zoontje ook zou moeten "besneden" worden omdat hij "te nauw" zou zijn. De dokter die me dat vertelde sprak over een operatie en ik wist niet goed wat er precies bedoelt werd.
Bij navraag bleek het om "besnijden" te gaan. Ik heb tot hier toe niks laten doen en mijn zoontje klaagt nergens over. Dus ik wacht gewoon af en zie wel op het moment dat mijn zoon klachten krijgt. Vandaar mijn idee dat een man er minder last/geen last van heeft.

Maar zoals ik al zei is het de bijna universele gedachte dat de vrouw nog minder waard is dan de veestapel, want die wordt wel goed verzorgd dat aan de basis ligt van deze verminking.

Als je docu's over afrika ziet dan zie je dat de vrouwen hard werken: de hutten bouwen en ploeteren terwijl de mannen rustig op hun "*nt" zitten. In het boedisme en hindoeisme zijn de vrouwen ook ondergeschikt. Bij de moslims al helemaal en bij ons werd maria magdalena tot hoer herschapen omdat ze onmogelijk gelijkwaardig kon zijn met de mannen.
De vrouwen hier in belgie hebben moeten vechten voor hun stemrecht terwijl de mannen dat al hadden om maar een voorbeeld te geven. Bij ons is de vrouw nog het minst ondergeschikt dan elders in de wereld, maar hiervoor hebben we toch een hele weg moeten afleggen.
Ik vrees heel erg dat die 'ondergeschiktheid' van de vrouw iets heel menselijk is en dat onder de eerste rechten die zullen verdwijnen wanneer een beschaving in elkaar stuikt de vrouwenrechten prominent aanwezig zullen zijn.
Dat toont voor mij althans aan dat onze beschaving beter op weg is om zich van de anarchie en willekeur te verwijderen dan de islam.
Een reden te meer voor mij om de laatste echt geen ingang in onze maatschappij te willen verlenen.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden