Los bericht bekijken
Oud 21 november 2015, 12:37   #361
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
http://www.express.be/joker/nl/platd...kig/130038.htm


Wat ik altijd al instinctmatig heb geweten is bij deze bevestigd, kinderen maken niet gelukkig. Het is een mythe dat één of meerdere kinderen een blijvende impact op 'geluk' zouden hebben. Je moet maar kijken naar mensen met kinderen, je moet ze maar leren kennen, je moet enkel maar met hen praten om te weten dat het een feit is dat je daar niet gelukkiger van wordt.

Niemand heeft mij ooit een rationele uitleg kunnen geven over hun persoonlijke motieven om kinderen te krijgen (buiten wat gelul over voortplanting en zogezegd geluk en persoonlijke verandering (wat ook hoogst twijfelachtig is)). Je bent gewoon de zoveelste meeloper die kinderen wil of heeft.
Je spreekt vanuit de optiek van en man. En een een man is geen vrouw.

In de tweede paragraaf van het het door jou geposte artikel lees ik het volgende:

Citaat:
Kinderen geven ons zalige, uitzonderlijke momenten
Kinderen maken dus wel degelijk gelukkig, ook al is dat geluk beperkt tot "uitzonderlijke momenten". Van welk geluk kan men trouwens zeggen dat het NIET beperkt is tot min of meer uitzonderlijke momenten? Zelfs al heb je het geluk om je grote liefde te ontmoeten, dan nog wordt dat geluk door ontelbare minder gelukkige momenten doorkruist.

Een man kan enkel kinderen verwekken. Een vrouwenlichaam is gebouwd om nieuw leven te geven. De doorsnee vrouw wil één keer in haar leven de mogelijkheid benutten waarover zij, en zij alleen, beschikt.

Er bestaan geen ongelukkiger vrouwen dan vrouwen die een kind willen maar er geen kunnen krijgen. Het gevoel minderbedeeld te zijn als vrouw speelt trouwens al op jonge leeftijd een niet te onderschatten rol.
En weer spreek ik uit ervaring.

Mijn dochter heeft het syndroom van Turner. Ze mankeert het geslachtsgebonden X=chromosoom. Ze was 11 jaar oud toen dat werd vastgesteld. Ik herinner mij alsof het gisteren was dat ze het niet erg vond dat ze klein zou blijven. Nooit zelf kinderen kunnen krijgen, d�*t vond ze toen wél al verschrikkelijk.

Je hoeft niet te vragen hoe gelukkig ze was toen ze, net voor ze 30 jaar oud werd, zwanger geraakte na een hormonenkuur, eiceldonatie en in vitrobevruchting (met zaadcellen van haar man).

Hun zoon wordt in januari 20 jaar oud. Hij is een goede, gezonde jonge man geworden, en heeft voor onnoemelijke vreugde gezorgd als baby en kind. Hoe groter het kind, hoe groter de zorgen, ook dat klopt, maar voor geen geld hadden zijn beide ouders hem willen missen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden