Los bericht bekijken
Oud 13 maart 2012, 22:35   #35
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.561
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb een eigen bedrijf en heel veel van mijn klanten zijn vrij dure winkels die steen en been klagen dat er zo weinig gekocht wordt. Dat is al een ganse tijd aan de gang en wordt per maand nog slechter.
Maar als ik die winkeliers er eens op aanspreek, dat 90 % van al wie voor hun vitrine passeert "niet" een vest van 899 euro of een paar schoenen van 290 euro kunnen kopen omdat ze nauwelijks 100 euro per maand te verspillen hebben dan bekijken ze me altijd eerst 5 minuten raar om dan toe te geven dat ze het zelf niet kunnen betalen wat ze zelf verkopen.

Wie heden ten dage er nog op speculeert dat de verkoop terug zal stijgen en de crisis zal eindigen ....heeft een steekje los of vertoeft op eenzame financiele hoogten (of beide)
Daar zit wat in. Door de economische groei na 2001 durfden meer mensen risico's te nemen en er is veel geld geleend. Er is daarom ook meer detailhandel gekomen. Nu de groei uit de economie is verdwenen moet wellicht 30% van de detailhandel in luxe goederen stoppen en een deel blijft met schulden zitten. De bouw stagneert en er worden minder huizen verkocht (en ingericht). Dat is een soort van wetmatigheid. Als de lucht uit de economie is en de schulden zijn gesaneerd kan de economie weer groeien. Marktfactoren zoals energie- en grondstof-prijzen en de exportpositie van het land spelen ook een rol.
Piero is offline   Met citaat antwoorden