Los bericht bekijken
Oud 30 juli 2021, 19:55   #28
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Ik heb vandaag in real life een gevolg gezien van de minimumlonen van de nazi's.
Het gaat over de eerste generatie(s) flatscreens.
Vroeger was het beeldbuis, daarna flatscreen, steeds dunner.
Kringwinkels staan vol met die eerste generatie(s), waarvoor sommige prijzen vragen tussen de 90 en de 180 euro. Andere vragen 50-90. Vorig jaar kocht ik zelfs een grote, voor maar 25 euro, geen idee hoe het kwam, mogelijk een personeelslid van vroeger die terug gekomen was - en de oude prijzen uit zijn hoofd plakte. Ik heb zoiets al vaak gemerkt, en ik vis achter zulke opportuniteiten.
Volgens de kringwinkelreklame herstellen ze toestellen. Of dat klopt, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er vaak euvels zijn aan toestellen, je moet alles 10 keer checken en indien mogelijk (sommige plakken de dozen en toestellen rondom rond met cellofaan) eens in stopcontact steken. Ik snap niet goed hoe ze toestellen kunnen repareren, vaak zijn toch onderdelen kapot, en ze kopen vervangende niet. Veel zaken zijn zo gemaakt dat je onderdelen van andere merken, of zelfs van zelfde merk maar jonger of ouder, niet meer compatibel zijn. Maar misschien slagen ze er op 1 of andere manier toch in, mogelijk omdat er misschien weinig aan kapot is, en mensen ze voor niks wegdoen om een modernere te kopen.

Maar vandaag dus, zag ik een vent die ik zo heel af en toe tegenkom tijdens mijn winkelbezigheden, en af en toe iets tegen zeg en omgekeerd.
Ik passeer in een straat met aaneengesloten gevels, en ik zie plots die vent daar wenken naar me. Hij bleek daar te wonen. Hij vroeg me binnen te komen.
Een zeer lange gang naar steeds verder van straat, met links en rechts vele honderden zulke televisies. Het stond werkelijk vol. Ik wist niet wat ik zag.
Ik vroeg hem hoe wat waarom.
De uitleg: allemaal kapotte, van overal in de stad aangebracht door een trafiek kennissen. Die gaan telkens in een container, die naar Afrika wordt gebracht. Om daar hersteld te worden door lokaal personeel. Veel goedkoper dan hier. De transportkosten zijn in vergelijking een niemendalletje.

En toen besefte ik het nog eens goed. Dat is wat de nazi's veroorzaken met hun economische dwingelandij van minimumlonen, minimumbelastingen, maximum spaarrentes, maximum prijzen, enz.
Daar aan dat kringwinkelpersoneel erg lage (de spiegel van de prive sector / de echte economie) productiviteitseisen gesteld wordt, kunnen die dat nog hier in BE.
Maar de echte economie niet meer, door het gemoei van de nazi's die prestatie eisen steeds hoger maakt. Ze creeren werkloosheid, en trekken dan die werkloos gemaakten hun "sociale economie" binnen. Afhankelijken, braaf in het gelid.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden