Los bericht bekijken
Oud 29 december 2014, 20:28   #56
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ik heb gisteren zelf iemands tekst verbeterd.....nadat deze forummer enkelen onder ons meende te moeten terechtwijzen wegens zogezegd 'onjuist Nederlands', terwijl deze forummer beter zelf eens zou leren lezen wat er geschreven wordt....én dan ook liefst zonder taalfouten zou schrijven.
Beste,

Hierboven motiveert u zelf klaar en duidelijk dat u bij het corrigeren van iemands tekst eigenlijk niet langer meer debateert over een politiek thema.
Via het ommetje van een tekstcorrectie wil u in feite zeggen aan uw opponent:
-"U hebt geen reden om me terecht te wijzen omwille van mijn Nederlands."
-"U Leest niet wat er geschreven staat."
-"U kan zelf niet zonder fouten schrijven."

Probeer eens uit deze bijna letterlijke citaten een politiek idee te puren, of de weerlegging van een politieke ideologie.
Veel succes.




Citaat:
Ik begrijp uit deze draad dat het in 't vervolg beter is om op zo'n posts niet meer te reageren door de taalfouten aan te halen, maar enkel nog door te wijzen op de verkeerde interpretatie van de tekst......alhoewel dat in de meeste gevallen wel degelijk veroorzaakt is door het niet kunnen begrijpend lezen (van het Nederlands) ?
Ik stelde tot hiertoe gewoon de vraag wat we met het fenomeen zouden aanvangen.
Ik zal er voorlopig niemand op staande voet voor bannen.

Citaat:
Een doordeweeks nietes-welles-spelletje, wordt dat dan
Stel uzelf even de vraag wat u er persoonlijk aan hebt om in een politieke discussie plots te zien verschijnen:"U bent een analfabeet, u schreef een dt-fout, u vergat een komma...." gevolgd door eenzelfde rist opmerkingen van de tegenpartij, en dit vaak voor pagina's lang.
Vindt u d�*t welles-nietes-spelletje interessant om volgen?
Vindt u d�*t belerende gemekker relevant, zomaar plompverloren in het midden van een ideologische discussie?
Ik denk echt dat al wie toch zo graag opstellen verbetert, de gecorrigeerde versie beter per PB kan sturen naar wie de taal geweld aandoet.
Dan kan u er voor mijn part nog een hoop verwensingen aan toe voegen in de hoop dat de spelling-schlemiel zijn literaire leven betert.
De politieke discussies kunnen er alleen maar bij winnen als dat soort meta-discussie achterwege blijft.

Pontifex.

Laatst gewijzigd door Pontifex : 29 december 2014 om 20:29.
Pontifex is offline   Met citaat antwoorden