Los bericht bekijken
Oud 5 oktober 2004, 08:18   #2
Leo
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Locatie: Lage Landen
Berichten: 1.088
Standaard

Die vraag is té kort door de bocht: zo zwart/wit is het allemaal niet...

Ik koop in eerste instantie bij de goedkoopste (in termen van prijs/kwaliteit verhoudingen), dat zit in onze kultuur ingebakken...

Dat neemt niet weg dat ik een goeie vriend, kennis, iemand waar ik samen mee optrek, je zegt het maar, wel eens een extraatje gun, en daar zitten toevallig (?) geen handelaars tussen die zich volksvreemd opstellen: beledigingen trekken mensen niet aan, dacht ik zo. Dienstverlening (de klant is koning) is een zwaarwegend kwaliteitscriterium. Dat is naar mijn gevoel ook de teneur geweest in de kommentaren van Jozef van Overstraten zaliger in het ledenblad van de Vlaamse Toeristenbond, als hij fransdolle handelaren de vraag op hun bordje legde van denkt u dat dit in uw handelsbelang is?

Ik heb in mijn beroep eksotische keukens leren kennen, én waarderen. Ik betaal met plezier zelfs wat meer voor een Chinees, Indisch, Thais, maar ook Italiaans, Spaans of Grieks gerecht. Dat wil trouwens nogal eens goedkoper uitkomen, mooi meegenomen dus.

De beste garagist uit mijn omgeving komt uit Noord-Frankrijk (de streek is bekend om haar goede mekaniekersopleidingen...). Bovendien is de man volledig ingeburgerd, en goedkoop. Wat wil je nog meer?

Zeg nou zelf maar welk bolletje ik zwart moet maken...
__________________
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,
Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit.

Laatst gewijzigd door Leo : 6 oktober 2004 om 06:30. Reden: Zinsbouw
Leo is offline   Met citaat antwoorden