Los bericht bekijken
Oud 11 december 2020, 13:36   #1812
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Wat me ondertussen verontrust (kijkend ook naar het drama dat zich afspeelt in mijn oude "vakschool") is het nog steeds veel- en veel te lage aantal jongeren dat een technische opleiding kiest...

DAT ligt nochtans aan de basis van verder verbeteringen die zullen doorsijpelen naar het milieu...Niet een of ander betogingetje van wat meisjes en hun zielige vriendjes die "communicatiewetenschappen" of een vergelijkbaar "pretpakket" studeren (maar blijkbaar niet te veel moeten studeren)..

Het zullen jonge "beta's" moeten zijn die,via kleine maar aanhoudende verbeteringen bestaande technologien aanpassen,en dan plotsklaps kunnen helpen sprongen te maken...Ik herinner me de TROTS die ik zelf ook voelde om ook eens wat "nieuws" te hebben helpen verwezenlijken ...Allemaal kleine dingetjes die doorsijpelen,waar andere mensen ook gebruik van maken,anoniem allemaal,maar zo gaat Homo Sapiens vooruit...met miljoenen "projectjes"...

DAT is hoe vooruitgang geboekt wordt,al honderden jaren lang,en het zijn "jonge breinen" die het moeten doen...niet met ouwe kelten


Dat zal niet gebeuren met zowat iedereen in die flauwekul opleidingen in de "humanities" waar zelfs het laten oplichten van een lampje mbv een batterij,een schakelaartje en wat draadjes al uitdagend voer voor een "labo" oefening zal zijn......

Laatst gewijzigd door kelt : 11 december 2020 om 13:41.
kelt is offline   Met citaat antwoorden