Los bericht bekijken
Oud 16 november 2002, 21:46   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Zozo. Stel dat ik dit onderzoek geloof.
290 miljard. In twaalf jaar. Dus geen 300 miljard per jaar.
Ik reken even uit. 290 miljard gedeeld door 12. en dat gedeeld door de 6 miljoen 'vlamingen'.
Elke 'vlaming' zou dan de Belgen van het Zuiden het gigantische bedrag van... 4027 Belgische franc 'geven'. Dat is iets minder dan 100 euro.
Dus elke twee jaar een nieuwe auto? 200 euro in twee jaar.
't Zal een tweedehands fietsje worden
U hebt altijd moeite om te lezen wat er staat; dat heb ik vroeger al gemerkt.

Als u goed gelezen had, dan zou u weten dat het onderzoek - u moet maar eens naar de Universiteit van Bergen bellen, schrijven of e-mailen, wanneer u mij niet gelooft - enkel en alleen gaat over de wettelijke financieringsmechanismen voor gewesten en gemeenschappen.

De stromen voor de sociale zekerheid zijn zeker tien maal omvangrijker, en de eerstgenoemde transfer is maar klein bier hiermee vergeleken. Het klopt trouwens niet wat u daarover schrijft als zou er nooit studies verschenen zijn. Aan de universiteit van Leuven is er zo een driedelig werk over de sociale zekerheid en diens transfers verschenen. Ik moet toch binnenkort naar Leuven en zal dan voor u titels en conclusies opzoeken en nogmaals met uw neus op andere feiten drukken.

Maar ik durf bijna wedden dat u weer zult zeggen: "... stel dat ik dat onderzoek geloof..." Maar ja, wat baten kaars en bril als den uil niet zien en wil...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden