Los bericht bekijken
Oud 2 januari 2003, 18:46   #73
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Da's waar, als ze tot beleid komen. :wink: En ik zeg dit als Agalev-er. Het zootje van links, waarmee ik geen inhoudelijke problemen heb, kan er maar niet toe komen om samen te werken. PvdA is zowat de enige "klein-linkse" partij die een paar zetels heeft, de andere komen niet verder dan affiches drukken, die niemand leest, en betogingen organiseert, waar niemand op afkomt, of niet in de pers komen. Tenminste, dat is mijn indruk.
Agalev heeft een goed programma, dat echt wel links is, hoor, maar ondervindt nu dat aan de macht niets vanzelfsprekend is, zeker als het naar links neigt. Ze hebben zich bij tijd en wijlen laten inpakken, maar zijn op veel momenten wel de enige invloedrijke partij die "gevestigde waarden" als de neo-liberale economie in vraag durft stellen. Want als we eerlijk zijn, als Agalev al een onrealistische partij wordt genoemd, klein-links wordt gewoonweg genegeerd.
De discussie of milieu wel een zorg voor links is, is eigenlijk geen vraag meer, als solidariteit centraal staat in het linkse discours. Solidariteit is immers niet alleen geboden met de huidige generatie, maar ook met de komende. En daardoor moeten armen soms wat inleveren, alsook rijken trouwens, en nog veel meer. Bij een herverdeling van de rijkdom levert ook iedereen in, om er zijn rechtmatige deel van terugkrijgen. Meer omvat ook de 'groene' ideologie niet.
groentje is offline