Los bericht bekijken
Oud 2 december 2021, 17:07   #2161
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Wallonië geïnteresseerd maken? hoe ga je dat doen als het hen zelfs niet intereseert wat er in Vlaanderen gebeurd, behalve het geld dat ze van ons krijgen.
Een heuse marketingkampgne op touw zeggen en hun die konstruktie trachten te verkopen als een superbelgië, om maar iets te zeggen.

Citaat:
direct een eenheidsstaat met Nederland zal niet lukken.
Vlaanderen moet nog eerst haar deel van de Belgische en haar eigen staatsschuld naar beneden zien te krijgen, ook moeten de wetgevingen op mekaar worden afgestemd.
Waar een wil is is een hereningsweg; ik verwijs naar de Duitse wiedervereinigung met notabene een ex-kommunistisch land. Dat was pas een zware dobber. In vergelijking daarmee lijkt onze hereniging een peulschil.

Citaat:
je bent mss de 'radicale' maar het realisme is totaal zoek.
Wat ik schilder is een ideaal scenario, - optimaal om het woord van Quercus te gebruiken - maar ik beweer niet dat het haalbaar is, integendeel zelfs. Maar ik zie het jouwe ook niet gebeuren.

Maar goed, treedt ge mij principieel bij of niet, de haalbaarheid effe niet beschouwd.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 2 december 2021 om 17:15.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden