Los bericht bekijken
Oud 5 december 2021, 19:46   #2174
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Hoe we Frans-Vlaanderen, Frans-Henegouwen en Artesië terug kunnen krijgen, dat wordt nog tricky. Via samenwerkingsverbanden is een goed begin. Er is naar mijn weten nog geen Euregio ervoor.
1. Dat is niet tricky, maar doodnuchter een zaak der onmogelijkheid. Zo realistische ben ik nu net wel. Er is geen enkele politieker die er nog maar aan denk om dat aan de orde te brengen. Maar nogmaals, ik had het over een ideaal scenario, een wens(droom).

Frans-Vlaanderen heeft men laten vallen als een baksteen. Dat woord komt in het programma van geen enkele politiek partij voor.
Zelfs niet als het slechts zou gaan om bijvb. een financiering van Nederlands onderwijs. De enige initiatieven die in dat opzicht bestaan zijn privé-initiatieven. Een regelrechte schande !
Tja....en als ik dan bedenk dat het Vlaams Belang zoete broodjes bakt met Marine Le Pen van wiens partij Frans-Vlaanderen nu net het allerminste kan verwachten.....


2. Even dacht ik dat ge Kamerijk vergat te vermelden. Maar bij nader inzien werd dat wel veroverd op het HRR maar het hoorde nooit "bij ons" ttz de Bourgondische Nederlanden.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 december 2021 om 20:02.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden