Los bericht bekijken
Oud 16 mei 2018, 11:30   #42
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Tel Aviv is de legale optie. Maar ik vermoed dat Eurovisie politiek misbruikt gaat worden en dus wordt het Jeruzalem. Die politieke insteek zag je al toen tijdens de show een Israëlische vlag heen en weer geparadeerd werd achter de presentatrices. Bijna steeds was er een in beeld. Andere landen deden dat niet. Zou ook te zot zijn. Maar ook hier blijkt Israël de voorrechten horend bij het superieure volk te genieten.

Men zou Palestina als natie moeten laten meedoen de volgende keer. Niet enkel lipservice aan de twee staten oplossing. Geen Europese onderdanigheid ten aanzien van Israël.

Welk beschaafd land schiet er nu met scherp op betogers? Hoort zo'n land wel in Eurovisie thuis eigenlijk? Het is schokkend te zien wat Israël allemaal doet met de mensen die reeds honderden jaren in dat gebied woonden. Waar men in WO2 sympathie voor de joden diende te hebben omwille van hun gruwelijke behandeling, dient men in deze tijd sympathie voor de Palestijnen te hebben. Geen volk dient als gevangene van een ander volk behandeld te worden. De Europese laksheid in deze problematiek is eveneens schrijnend. De quasi medeplichtig van de pers om de systematische schendingen van de mensenrechten door Israël niet te berichten eveneens. Het is zowat elke week dat er een visser of landbouwer uit de lucht geblazen wordt wegens te dicht tegen de grenzen te komen. Slechts zelden wordt over deze Israëlische schietstand hobby gerapporteerd echter.

Het leedvermaak ten aanzien van het lot van de Palestijnen op dit forum is eveneens voor de borst stuitend. Lijkt wel een verzamelplaats voor gevoelloze psychopaten denk ik soms.
'Legale optie'?

Zelfs al zou men willen ontkennen dat Jeruzalem de hoofdstad is van Israël, dan is er voor zover ik weet nog steeds geen enkel beletsel om het Eurovisiesongfestival in Israël te houden.

In het verleden heeft het Eurovisiesongfestival immers zeer vaak plaatsgevonden in een stad die niet de hoofdstad is van een land:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...n_Song_Contest

Het lijkt me dus niet dat er een verplichting is om het festival in de hoofdstad te houden.



Bovendien... het Eurovisiesongfestival heeft al tweemaal plaatsgevonden in Jeruzalem. Zowel in 1979 als in 1999.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden