Los bericht bekijken
Oud 3 juli 2018, 12:42   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Wat ik me vooral afvraag, wat is de reden om daar zo fier over te zijn?

Is het moelijk om zo'n dier af te knallen? Riskeert men zijn leven door dit te doen? Of is het feit dat men zich dit kan veroorloven de oorzaak van al die fierheid?

Ik zie het niet. Zou een dierenarts ook zo poseren als hij een gevaarlijke hond laat inslapen?

Zelfs indien het een onderdeel van wildbeheer zou zijn vind ik dat het van weinig respect voor het wild getuigt.
Anders moet je het eens proberen, zoals dat ene meisje, neem u een boog met pijlen en schiet een leeuw.

Ook, respect en wild gaan niet samen.
Over tijd was er zo'n documentaire die een leeuw volgde, de chef van de troep, of hoe zo'n verzameling leeuwen dan ook heet.

Hij werd ouder en kreeg op een gegeven moment slaag van een jonger mannetje die uiteraard gezwind zijn plaats en de vrouwtjes in bezit nam. De oude leeuw, met ernstige verwonding werd verstoten. Hij zwalpte en strompelde nog wat wat rond, kreeg ontstekingen, geen eten meer, dus op een bepaald moment ging hij liggen om niet meer recht te staan, hij had de kracht niet meer.
Twee meter verder zaten er een tiental hyena's geduldig te wachten, iets later, toen duidelijk was dat de leeuw niets meer kon doen begonnen ze hem levend op te eten, met huid en haar.

Respect is zo'n meestal misbegrepen abstract menselijk concept dat in het wild helemaal niet bestaat.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden