Los bericht bekijken
Oud 6 januari 2019, 12:48   #11666
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

parcifal

Citaat:
Qua geloofwaardigheid is het absolute nulpunt op deze planeet alom bekend : de officiele nieuwsmeldingen uit het Kremlin.
Nee hoor, als zowel de OVSE als reporters zonder grenzen de moeite nemen om officieel de Oekraïense autoriteiten te hekelen, wat deze instanties zeer zelden doen, wil dat zeggen dat het absolute nulpunt op deze planeet uw vriendjes in Kiev zijn.







Citaat:
Dat is MIJN opinie, zit ik dus achter die moord?
U gaf zelf aan dat deze moord de Oekraïense autoriteiten goed uitkomt.


Citaat:
Ik denk dat Kiev niet bij machte is om dergelijke daden te plegen overigens.
Ze hebben al een hele reeks mensen uit de weg geruimd, en Zakharchenko stond hoog op hun zwarte lijst.


Citaat:
Maar jouw verbeelding is natuurlijk eindeloos zoals we allemaal weten.
Niet alleen ik, de meeste mensen zijn er van overtuigd dat Kiev hier achter zit, zelfs U.



Als je over maffia begint, weet je nog wat Saakashvili over de minister van binnenlandse zaken Avakov zei? "Pure maffia".
Overigens de banden tussen de onderwereld en milities als Azov zijn ook goed gedocumenteerd.



Citaat:
Hoe maffieus kan het eigenlijk worden?
Iedereen kijkt daar natuurlijk op naar Yanukovich als voorbeeld van hoe het hoort : steel zoveel je kan en vlucht dan naar Rusland, het piraten-eiland van de maffia waar je kan doen wat je wil zolang je koning-piraat Putin niet voor de voeten loopt.
Ook dat is nooit bewezen.
Een bijeenkomst van de Oekraïense regering:
https://www.youtube.com/watch?v=OXdQO5__sLM

Saakashvili, een grote vijand van Putin, beschuldigt Avakov, de sterke man van het regime in Kiev, ervan miljarden gestolen te hebben...


Citaat:
https://www.irishtimes.com/news/worl...aine-1.3306009

(Ter info, Kingpin betekent : een criminele kopfiguur, mogelijk drugsbaron)
Dat is een machtsstrijd, zoals de strijd tussen Avakov en Saakashvili.
Nergens wordt gezegd dat er maffia bij betrokken zou zijn in dit geval, maar wel in Kiev, Saakashvili noemde Avakov een "corrupte dief" en "maffiosi die miljarden gestolen heeft". Saakashvili maakte deel uit van dezelfde regering dus weet waarover hij het heeft.






Citaat:
Leugens, Russische agenten hebben een opstand veroorzaakt door criminele Oekraiense bendes daarvoor te betalen en te belonen met straffeloosheid en macht.
Zoals ik al aangetoond heb de opstand begon met tienduizenden mensen, mannen, vrouwen, kinderen, bejaarden, die op straat kwamen, wat resulteerde in de bezetting van gebouwen. De enige rol die het Kremlin daarin gespeeld heeft is hen aanmoedigen via de Russische media en dat weet U ook.


Citaat:
Dat is allang aangetoond en bewezen, mensen als Borodai, Igor Besler en Igor Girkin waren de agenten op het veld die werkten in opdracht van GRU en FSB.
Dat blijven speculaties en pro-Kiev propaganda, dat is nergens aangetoond.




Citaat:
Ach, Minsk is een lege doos dat dagelijks tientallen keren wordt geschonden, vooral door de separatisten als ze weer eens een doos raketten uit Rusland hebben gekregen.
Moest Kiev stoppen met milities als Azov te stationeren aan de frontlijn, en een wet stemmen die autonomie, gesprekken met de separatisten, etc. zou goedkeuren, dan was Minsk niet dood.

Mijn mening is dat Kiev er nooit in geloofde. De separatisten waren toen aan het winnen en aan een opmars bezig. Kiev heeft onder westerse druk allerlei beloften gedaan die ze nooit zouden houden.
Mijn mening is dat de separatisten zich hebben laten rollen. Ze waren bezig aan een opmars en konden minstens heel Donbas bevrijden.


Citaat:
Niemand gelooft nog in Minsk, ook jij niet.

Dus U geeft toe dat de EU Minsk als excuus gebruikt om de sancties tegen Rusland te verlengen?

Citaat:
Rusland wil helemaal LNR en DNR niet deel van Rusland maken, ze kunnen gewoon de financiele en politieke schade die dat zou opleveren niet aan.
Komaan, een paar miljoen mensen dat kan een gigantisch land als Rusland wel aan. Dus U geeft toe dat de socio-economische situatie in Oekraïne een stuk slechter is dan in Rusland? Overigens Donetsk was tot enkele jaren geleden een van de welvarendste oblast van Oekraïne.

Citaat:
De huidige situatie is een evenwichtssituatie met acceptabele schade voor Rusland en Kiev. Daarom dat dit zo nog eindeloos door kan gaan of tot er een machtsverschuiving optreed, bijvoorbeeld als Putin het loodje legt.
Dan zit het spel op de wagen.
De oppositie in Rusland heeft al aangegeven dat als zij aan de macht komen er aan het Oekraïne beleid niets verandert. Zirinovski zei zelfs dat Rusland heel Oost- en Zuid-Oekraïne moet aanhechten. Kiev kan dus maar beter hopen dat Putin niet onmiddellijk het loodje legt.

Het huidige status quo is voor niemand goed. Maar Kiev weigert Minsk te implementeren. Ze hebben ook alle handelsbetrekkingen met het gebied geblokkeerd. Het logische resultaat daarvan zal zijn dat deze gebieden zich zullen integreren in Rusland.

Laatst gewijzigd door tomm : 6 januari 2019 om 12:54.
tomm is offline   Met citaat antwoorden