Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2014, 15:34   #87
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Je bent de investering van tijd en moeite kwijt die je al in het project had gestoken. Je bent mogelijk andere investeerders kwijt. Misschien zelfs je reputatie.
Eigen schuld dikken bult Als je die tijd niet wilde verdoen, moest je geen project opzetten, dan was je niks kwijt he, slimme

Wat je aan het zeggen bent, is dat investeren een risico inhoudt. Tja... dat is er eigen aan !


Citaat:
Mensen die een erfenis nalaten, zijn vaak niet zo blij om dood te gaan.
Het is inderdaad voor mij ook een fundamenteel recht om als laatste wil de vernietiging van je kapitaal te mogen wensen. Maar nochtans ken ik de meeste ouders als "sparende voor hun kinderen". Ik behoor daar niet toe. Ik vind dat mijn kinderen het zelf moeten waar maken, op hun opvoeding na. Ze mogen wel hebben wat er zal overblijven, maar ik lig daar niet wakker van.

Citaat:
Mensen die bestolen worden, tover je evengoed zelden een glimlach op het gezicht. Om maar te zwijgen over de mensen die zich zwaar gekloot voelen door de prijsafspraken en vrindjespolitiek waarmee je je fortuin vergaard hebt.
Niettemin kan je normaal gezien niemand bestelen (dat is een vorm van geweldpleging) of bedriegen (dat is een contractbreuk). Vriendjespolitiek is niet mogelijk, want er is geen politiek Prijsafspraken zijn mogelijk, maar dat belet andere concurrenten niet om ons kartelleke onderuit te halen he, en toch zullen klanten die iets kopen, de koopwaar meer op prijs stellen dan wat ze ervoor betalen, omdat ze het anders niet zouden kopen he.

Het is heel ambetant voor uw levensopvatting, dat snap ik, maar in een vrije wereld kan je enkel maar rijk worden door anderen nog meer van rijkdom te voorzien, omdat elke vrijwillige handeling tussen twee partners altijd inhoudt dat de opbrengst voor elk van hen groter is dan de te betalen prijs.

Het is enkel als er staatsdwang bij komt kijken dat je jezelf kan verrijken TEN KOSTE van iemand anders. Dat is dan ook traditioneel de gangbare manier om rijk te worden: via staatsdwang, via belastingen, en via wetten die U een oneerlijk competitief voordeel (of zelfs een monopolie) geven, en via wetten die anderen dwingen om uw product te kopen.

Citaat:
Uw utopia vrtoont nogal wat gaten, me dunkt.
Het is geen utopia. Het is een model dat de huidige praktijken in vraag stelt. Ik weet ook wel dat het onrealiseerbaar is, al was het maar omdat de hoofdgeweldenaar (de staat) enkel maar door een andere geweldenaar omver kan geworpen worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 mei 2014 om 15:42.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden