Los bericht bekijken
Oud 8 november 2017, 21:16   #6
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Opnieuw studentenbetoging tegen lezing van Francken



Een sfeerbeeld vooraf:

Ik ben in Antwerpen geboren, altijd Antwerpenaar in hart en nieren geweest maar dat laatste staat tegenwoordig wel op een héél laag pitje.

Vorige dagen liep ik nog eens tot aan de Meir/Keyserlei, ik waande mij gelijk in één van de Noord-Afrikaanse landen.

Ik denk niet dat ik er nog véél 'echte' Antwerpenaren heb zien lopen tijdens mijn 'wandeling' al putten en graafwerken ontwijkende.

De stad Antwerpen is gewoon verkocht.

Dat die jonge snaken het nog steeds niet begrijpen, 't jah die groeien daar met op met die asielzoekers en bootvluchtelingen en anderen.

Ze zullen binnen enkele jaartjes nog raar staan kijken met die anderen keer op keer maar te vergoelijken.

Zoals ik al eerder schreef: 'het zal mijn tijd wel duren' een opmerking waar ik nooit fan van geweest ben omdat ze niet eerlijk overkomt naar onze kinderen en kleinkinderen toe die nog aardig zullen moeten vechten in de toekomst om in een leefbare stad te kunnen wonen.

Wat naast dit alles ook goed opvalt in Antwerpen is dat die Antwerpenaren die er het geld voor hebben 'het er gewoon aftrappen' op zoek naar 'betere oorden'

Politici en burgermoeders- en vaders des lands die laten het allemaal maar begaan ...

Antwerpen is géén Antwerpen meer maar wel een verloren/door vreemdelingen ingepalmde stad.

En dat ze niet afkomen met 'het is een havenstad' want dat heeft er niets met te maken.
...allez da's de eerste keer bij mijn weten, dat ge ( via een 'sfeerbeeld' in de verf gezet ) het eens zijt met het feit dat onzen Theo niet zuiver op de graat is
praha is offline   Met citaat antwoorden