Los bericht bekijken
Oud 14 november 2017, 12:58   #61
henke54
Partijlid
 
henke54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2007
Berichten: 205
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat een uitermate zwakke respons.
Prof. Dirk Vandewalle heeft 100% gelijk. Hij weigert zich te laten opsluiten in een kneuterig "Vlaams". Overigens, wat is uw "Vlaams"???
Mijn Vlaams is Brabants, en meer bepaald, Kempens -> https://upload.wikimedia.org/wikiped...es_Benelux.PNG .
En als je dan toch die Vandewalle wil verdedigen, beluister dan maar eens zijn repliek op de onderzijde van deze site ... 'ek' in plaats van 'ik' , en duidelijk een Westvlaams accent ... vandaar dat dit mijn vermoeden versterkt, dat die ook misschien een 'moedertaalcomplex' heeft ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het "Vlaams" is niets anders dan een containerbegrip, het bestaat immers uit een ganse waaier van dialecten verspreid over het grondgebied van de huidige Vlaamse deelstaat. Je zit daar dus ook met het Brabants en het Limburgs.
Als je dat zo stelt, is ELKE taal een 'containerbegrip' ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tenzij het de bedoeling is jouw wereldje nog meer in te krimpen en het West-Vlaams uit te roepen tot standaard-taal voor het volledige hedendaagse Vlaanderen. Dan ga je de droom van Guido Gezelle achterna. Die had ook een hekel aan het Nederlands omdat het de taal was van "den duivel uit het Noorden".
Is niet mijn 'droom', al wat ik wil is een AFZONDERLIJKE ISO 639-1 code voor Vlaams (en ook een 639-2 en 639-3), zoals het Waals die ook heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jouw commentaar t.a.v. het artikel van Mia Doornaert komt eenvoudigweg neer op een rechtstreekse aanval op de persoon en is beneden alle peil.
Is niet mijn commentaar, maar die van bovenstaand artikel ...

Laatst gewijzigd door henke54 : 14 november 2017 om 13:14.
henke54 is offline   Met citaat antwoorden