Los bericht bekijken
Oud 21 november 2016, 14:58   #11
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Ik heb eens gezocht naar de bron van deze cijfers.

1 enkel de neutrale ziekfondsen. Die vertegenwoordigen amper 4,6% van de Belgische verzekerden.
2 de persoonlijke commentaar welke in "destandaard" slecht gedeeltelijk werd weergegeven kwam van overtuigd separatist Jürgen Constandt.
3
Citaat:
Het meest verontrustend vindt Constandt de toename van het aantal dossiers voor verhoogde tegemoetkoming. “Ze wijzen immers op de toenemende armoede. Die toename is vooral in Wallonië en in Brussel het geval, terwijl die in Vlaanderen constant blijft.”
Besluit: even betrouwbaar als de studies van VIVES: waardeloos.

PS het lijkt mij niet meer dan normaal dat in regio's waar armoede groter is ziektekosten hoger zijn.

Zou onze forumcollega "schoofzak" ook eens de ziektekosten per persoon willen plaatsen onderverdeeld per beroepscategorie.

Werknemer privé, zelfstandige, ambtenaar.

Wedden dat het verschil tussen zelfstandige en ambtenaar het verschil tussen
Walen en Vlamingen doet verbleken?

PS ik vermoed dat ik geen globaal medisch dossier meer heb. Blijkbaar moet dat jaarlijks vernieuwd worden. Omdat ik zelden binnen één en hetzelfde jaar bij de dokter op visite ga (zelfstandige weet ge wel) is dat niet vernieuwd. Betekent dat dat ik dubbel onderzoeken zal laten doen? Bijlange niet.

Laatst gewijzigd door pajoske : 21 november 2016 om 14:58.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden