Los bericht bekijken
Oud 10 februari 2019, 19:10   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
...
Ik, heb nooit een betaalkaart gehad. En passeer de kassa nog sneller dan de bankkaartluitjes. Terwijl ik wacht reken ik uit hoeveel ik moet betalen.
Ik koop aantallen producten zelfs zodanig dat ik mijn geld < 1 euro kwijtraak.
Ik tel dat < 1 euro geld al voor de kassa, en zelfs voor ik de winkel binnenga, opdat ik onafhankelijk zou zijn van de variabele lengte wachtrij, dus al dan niet meer tijd om dat te doen.
Als ik 2.44 of 10.44 moet betalen, geef ik die .44 toe. Enz. Het werk voor de kassierster wordt zo een minimum. Even rap als de bankkaartlezer klaar voor input te zetten.

Zoveel moeite is het allemaal niet.
Mogelijks ben jij een wandelende rekenmachine, en een super coole winkelbezoeker,
maar dan zal jij toch een zeer grote uitzondering zijn.

Verder zijn de voordelen van bankkaarten enorm.
Om maar enkele te noemen: weinig cash op zak zelfs tijdens reizen over quasi gans de wereld; toch redelijk veel kunnen betalen, vb brandstof auto, onverwacht garagebezoek, arts raadplegen .. van hier tot Tokyo,
En voor de winkel: geen probleem met diefstal door personeel, geen cash tellen, geen cash beveiligen, geen cash vervoeren, perfect te combineren met stockopvolging ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden