Discussie: Oorlog tegen Iran
Los bericht bekijken
Oud 21 juli 2019, 09:00   #113
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Saudi Arabië is wel de sleutel in het geheel, zonder hen gebeurt er niets. Ze klagen al jaren over de steun van Iran aan de Houti's in Jemen die hun land beschieten met raketten. Een grote opbouw van Amerikaanse troepen in het land bevestigd dit ook.

Israel steunt het natuurlijk maar zal logistiek niets doen behalve Iran blijven bombarderen in Syrie.

Zal Trump gaan voor een oorlog of groot bombardement? Ik denk het niet, hij wil geen oorlog en Iran zou teveel vliegtuigen uit de lucht schieten en zelfs schepen kelderen. Iran is geen kattepis maar momenteel staan ze wel alleen, zelfs Rusland steunt ze niet volledig. Wat Trump nu moet doen is die olietankers los krijgen met een ruil en ze laten sudderen tot die Islamieten het land niet meer kunnen besturen.
De VS hoopt op een openbare onthoofding maar zo extreem zal het wel niet worden, zou wel fun zijn om eindelijk eens die Islamieten aan de verkeerde kant van het zwaard te zien. Iran hangt momenteel 1000 tot 2000 mensen op per jaar, het is extreem.
Doe daar maar een nul van af. Als uw bronnen dit cijfer naar voren schuiven en denken dat een opstand nabij is zitten ze er volledig naast. Ik vraag me af welke pers deze leugens verspreidt.

Nu ik vind elke executie een te veel.

Realistischer zijn de schattingen van deze mensenrechten groep:

Citaat:
Iran is estimated to have executed 273 people in 2018, the second highest figure in the world, according to a report by the NGO Iran Human Rights.
Het blijven schattingen. Maar ook westerse bronnen zoals Amnesty international geven juist een daling jaar na jaar aan van het aantal executies in Iran.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 juli 2019 om 09:11.
Bach is offline   Met citaat antwoorden