Los bericht bekijken
Oud 2 december 2019, 21:36   #207
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik heb nooit begrepen waarom eigenaars van honden verantwoordelijk zijn voor hun dier en van katten niet.
Ik vind dat ook raar dat die eigenaars van honden daarvoor verantwoordelijk zijn. Misschien is dat omdat een hond een onderdanig dier is of zo. Het is een raar concept om "eigenaar" te zijn van een andere levende entiteit, tenzij die andere entiteit bedoeld is om uitgebuit te worden, natuurlijk. Maar dat is niet de bedoeling met een hond of een kat. Dat is gewoon een "ander wezen" waar je beslist wat voor te zorgen en een band mee kweekt of denkt te kweken.

Ik voel mij niet meer "eigenaar" van mijn kat dan van de vogels in mijn tuin of van de wormen in mijn grond he. Ik zorg wel voor die kat, maar dat is het dan ook. Voor de rest is dat een vrij wezen. Als die kat ergens komt waar ze miserie heeft, dan is dat ook haar probleem. Ik zal niemand een proces aandoen omdat hij mijn kat een schop verkoopt. Als die kat veiligheid wil, kan ze die bij mij thuis vinden ; als die kat wil op wandel gaan, is ze vrij he. Zoals de vogels in de tuin en de wormen in de grond. Die doen ook wat ze willen. Het enige verschil is dat ik daar minder voor zorg.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden