Discussie: Onze Vader ...
Los bericht bekijken
Oud 16 augustus 2019, 09:15   #13
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad, want in den beginne was er alleen maar de moeder, moeder aarde dat en niets anders telde voor de bewoners van de aarde...
zij was de moeder en zij gaf eten, onderdak, zorg en alles voor de aardse schepselen...
En was er niet de Vader om haar te beminnen en met haar te paren zodat zij kinderen kon baren?
Citaat:
In den beginne was de vaderfiguur er enkel als beschermingsfiguur die de moeder moest dienen door haar te beschermen... de stormgoden werden ze wel eens genoemd... en ja, die stormgoden hebben de macht gegrepen... en zijn, dwaas als ze zijn, zichzelf gaan ophemelen tot het hoogste dat er bestaat...
Ook dat moest gebeuren zodat de manlijke geest van het denken tot bewustzijn kwam.
Citaat:
In feite is het verval gekomen op het moment dat men van moeder aarde, die er voor iedere sterfeling zonder onderscheid was, en gewoon onder de mensen leefde werd opgehemeld tot de moedergodin en zo ergens op een verhoog werd geplaatst...en gescheiden werd van haar schepsels...
Ja, daar zit wel wat in: moeder mocht alleen nog maar heilig wezen.
Maria dus. En daarbij het celibaat.
Wat een gefrustreerde ellende.
Neuken was er niet meer bij....
Citaat:
En iemand op een verhoog wordt gemakkelijk, enfin het zal wel een paar honderden jaren geduurd hebben, maar toch, van dat verhoog afgegooid en vervangen door een andere patser...
Dat is me niet zo duidelijk. Een bodybuilder?
Terwijl ik dacht dat het om de moeder ging.
Die is naar beneden gegooid als hoer.
Citaat:
Meer moet daar niet achter gezocht worden...
Alles gaat inderdaad verkeerd vanaf dat ogenblik en wi kon van stormgoden iets anders verwachten dan dat ze mettertijd de hele aarde zouden kapotregeren...
Die stormgoden, dat zie ik niet zo.
Een beetje wind dat kan geen kwaad.
En wat bliksem erbij, dat doet me aan Wodan denken, waar toch niemand meer in gelooft.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden