Los bericht bekijken
Oud 29 augustus 2019, 15:52   #817
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Eurosceptic

Citaat:
Er is natuurlijk nooit iemand bij als er gedwongen prostitutie plaatsvindt.
Als we pas gaan erkennen dat Andrew schuldig is op het moment dat er een video opduikt waarin hij iemand misbruikt, zal hij onschuldig blijven. Figuren zoals Michael Jackson ook. Doet me denken aan de getuigen van Jehova waar er massaal kinderen worden misbruikt, en de rechtbank iemand pas schuldig bevindt zodra er meerdere getuigen aanwezig waren tijdens het misbruik. Not gonna happen..
Prins Andrew is een celebrity, alles dat hij doet wordt met een vergrootglas in de gaten gehouden, zeker in een land als het VK met een bijzonder actieve rioolpers.

Citaat:
Ik geloof geen fluit van de verklaringen van Andrew. Er zijn ook meerdere ex slachtoffers die hem beschuldigen. Dat ze dat allemaal doen uit financieel belang is ongeloofwaardig.
Ik vind dat wel geloofwaardig. En ik merk de laatste tijd dat het feminisme is doorgeslagen naar discriminatie van mannen. Laatst in de trein in Antwerpen-Centraal, een vrouw misdroeg zich, de politie kwam, de politie zei letterlijk "moest het een man zijn halen we hem er uit maar als ik haar aanraak krijg ik een klacht aan mijn been".

Citaat:
Je vetgedrukte zinnetje vind ik heel vreemd. Als ik een goeie vriend heb waarvan blijkt dat hij jonge vrouwen misbruikt, is het gedaan met de vriendschap en zorg ik ervoor dat het stopt.

"In slechte tijden leert men zijn echte vrienden kennen".. dat slaat op situaties waarin een vriend bvb kanker heeft en mensen je bijstaan ipv je links te laten liggen. Niet op het goedkeuren van seksueel misbruik.
Vriendschap in goede en slechte tijden, waarom zou dat enkel op kanker slaan en niet op misdaad? Misdadigers (als ze al schuldig zijn, er is nog steeds onschuld tot het tegendeel bewezen is) zijn ook maar mensen, die iets verkeerd gedaan hebben. Moest mijn zoon of beste vriend plots een serieverkrachter blijken, zou ik hem in de gevangenis bezoeken, cadeautjes meebrengen, etc.
Dat wil dus NIET zeggen dat ik vind dat hij z'n straf moet ontlopen, zelfs al is dat doodstraf voor zeer ernstige misdaden. Maar uiteindelijk is het justitie en God die mensen bestraft, het is niet aan ons. "We moeten de zondaars omarmen", en dan zeker deze die vriend en familie zijn. Het Westen is z'n christelijke roots kwijt, het is hier zoals bij de beesten, als er een zwak is, wordt die uit de groep gestoten, met pek en veren overladen.
Ik pleit voor strenge straffen (als de misdaad ernstig is en bewezen kan worden) maar ook voor vergeving. Mensen die in de gevangenis belanden zijn ook maar mensen, slachtoffers van zichzelf en soms de maatschappij.
Nogmaals, dat is geen pleidooi voor lakse straffen, in tegendeel voor ernstige misdrijven als moord en roofdiefstal vind ik de straffen hier veel te laks.

Ik vind dit in veel andere culturen, bvb. de Russische, toch anders. Wie in de gevangenis belandt wordt niet uitgestoten, er worden zelfs veel liedjes over de gevangenis gemaakt.


Citaat:
Da's een drogredenering net zoals het goedpraten van kindermisbruik in Azië omdat die gezinnen anders geen inkomen hebben. Zo kun je nog zeggen dat die Westerse perverten hen een dienst bewijzen door ze te betalen
Elke situatie is anders, en elke cultuur is anders. In Indië en Afrika worden 14 jarigen uitgehuwelijkt aan een veel oudere man die ze nog nooit gezien hebben en die absoluut gezag over haar heeft. Dikwijls worden die meisjes dagelijks geslagen, verkracht en krijgen ze amper te eten. Als ze weglopen maken ze de familie ten schande en worden ze outcasts. Dat is een stuk erger dan een miljonair die een 14 jarig meisje 3000 $ voor een uurtje seks, en ook erger dan een westerse sekstoerist die 20$ betaalt aan een 16 jarige Filipijnse hoer.
tomm is offline   Met citaat antwoorden