Los bericht bekijken
Oud 31 augustus 2008, 12:04   #45
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En dus elke Chinees is die mening toegedaan?
Er zijn ook Vlamingen die geen problemen hebben met het standpunt van Olivier Maingain. Toch kan je stellen dat er een "Vlaamse consensus" bestaat inzake bepaalde communautaire thema's: fiscale autonomie, splitsing BHV, fusie van de Brusselse gemeenten, ...

Citaat:
En Tibet moet zich daar maar bij neerleggen?
Je zou toch eens moeten lezen wat er staat. Ik heb gewoon gezegd dat je met alle meningen, en dus ook met de Chinese, moet rekening houden. China is een wereldmacht, dus je kan haar slechts tot je eigen scha en schande negeren.

Zelf ben ik een groot tegenstander van het Amerikaans imperialisme in Eurazië. Toch besteed ik veel tijd aan het analyseren van Amerikaanse nieuwskanalen, Amerikaanse academische publicaties, Amerikaanse politiek, Amerikaanse economie & bedrijfsleven... Enkel zo kan je het Amerikaanse standpunt begrijpen.

Citaat:
In welke glazen bol lees jij trouwens de mening van "gelijk welk Chinees regime"?
In een glazen bol genaamd "wereldbol". Ooit al van geopolitiek gehoord, van Napoleon's uitspraak "Als je de politiek van een land wil begrijpen, kijk dan naar de kaart?"
Kallikles is offline