Los bericht bekijken
Oud 8 mei 2021, 15:44   #142
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Je kan ook de auto, benenwagen of zelfs OV nemen, fietsen beslist ook ieder voor zich en niemand gaat fietsen met het gedacht of de kansberekening om een schedelbreuk te kunnen vallen.
Toch wel, he, iedereen doet dat. Als die kans klein genoeg is, dan doe je dat, als die kans groot is, dan doe je dat enkel maar als het voordeel dat erbij hoort ook groot genoeg is.

Citaat:
En we gaan allemaal vroeg of laat dood, als je tijd is gekomen, dan ga je of je je kans hebt berekend of niet.
Uiteraard. Dat wil niet zeggen dat je ondertussen toch uw voordelen zo groot mogelijk wilt maken he.

Citaat:
Betaal dan de hoogste prijs maar om gezond te blijven door te hopen op milde bijwerkingen ipv de zeldzame, uitzonderlijke kans op overlijden door vaccinatie dat je gelooft dat je zou kunnen beschermen.
Dat is exact de overweging natuurlijk. Je weegt die twee kansen af, en dan is het eerlijk gezegd een no-brainer.

Citaat:
En geef anderen het recht om zelf te kiezen welk risico ze willen nemen:
- gezond blijven en zoals altijd de kans lopen op een ziekte waarmee je afweersysteem korte metten maakt zoals al eeuwenlang gebeurt of
Tuurlijk, iedereen mag kiezen wat mij betreft. Maar je gaat mij toch niet zeggen dat die ziekte BIJ IEDEREEN goed afloopt ? Je gaat mij toch niet zeggen dat je zeker kan zijn dat iemand die corona opdoet, er niet zwaar ziek van gaat zijn of eraan sterven ? Dan doe jij toch ook aan uw zo gevreesde waarzeggerij ?

We hebben ondertussen toch al wel een goed idee welke de kans is dat dat goed of slecht afloopt, zou ik denken ? Bijvoorbeeld, rond de 50 jaar is dat min of meer 1 keer op 500 dat het dodelijk afloopt. Gewoon omdat we op 5000 zieken van 50 jaar, ongeveer 10 doden hebben he.

Zeggen dat corona altijd goed afloopt, is toch fout ? Dat is toch verkeerde waarzeggerij ?

Citaat:
- gezond zijn en je gezondheid op het spel zetten en mogelijk zelf verkloten door een onnodige vaccinatie als proefkonijn voor een medisch experiment met welhaast zekere, schadelijke gevolgen voor je gezondheid.
Mij lijkt het dat die "welhaast zekere" lijkt op waarzeggerij, he. Jij lijkt aan waarzeggerij te doen hier. Je lijkt hier te voorspellen dat iemand die een vaccin neemt, voorzeker schadelijke gevolgen gaat hebben he.

Citaat:
Niemand weet ook maar iets over de gevolgen van mRNA vaccins, zelfs de farmaceuten weten het zelf niet, dus kun je ook helemaal geen schatting of kansberekening maken, je kunt alleen hopen dat je als gevaccineerd proefkonijn dit medisch experiment zonder kleerscheuren overleeft.
Als dat dan geen nutteloze kansberekening en tijdverlies is.
Toch wel hoor, want ondertussen heeft men al geteld hoeveel keren er problemen zijn met dat vaccin, dus begint men die kansen wel te kennen, maar als er hier iemand is die blijkbaar daar veel waarzeggerij en zekerheden over doet, ben jij dat he. Jij bent blijkbaar aan waarzeggerij bezig over wat er allemaal GAAT gebeuren met mensen die een vaccin nemen, terwijl je anderen verwijt van aan waarzeggerij te doen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 mei 2021 om 15:44.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden