Los bericht bekijken
Oud 4 april 2005, 16:02   #6
Michaël Bauwens
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Ik vind mijn voorbeelden héél relevant : ze bewijzen nl. dat de islam in het verleden geslaagd is, waar de christenen faalden. Christenen waren zelfs niet in staat om met kleinere meningsverschillen onderling samen te leven. Ik zou zeggen : laat ons beginnen met bv. het voorbeeld van de pas overleden Paus te volgen die een begin gemaakt heeft op de weg naar het samenleven van verschillende religies door de Synagoge in Rome te bezoeken en te verklaren dat "Antisemitisme" een zonde is...

Verwachten dat samenleven een vanzelfsprekendheid is en dat alle lasten om dit te bewerkstelligen van de "ander" moet komen is redelijk simplistisch.

De eerste vraag die men moet stellen is : wat is het probleem voor de moslims ?
Uw voorbeelden zijn nogal selectief want u zwijgt over de verovering van heel Arabië, het Midden-Oosten en Noord-Afrika door de Moslims; denkt u dat er daar geen doden gevallen zijn? Het is onzinnig om dat soort discussies te voeren omdat je geen zinnige ceteris paribus onderzoek kan uitvoeren tussen twee Godsdiensten. We kunnen wél de kernteksten van godsdiensten vergelijken, en daar merk je frappante verschillen tussen het Nieuwe Testament en de Koran...
Hoedanook, godsdienst is irrationeel en moet dan ook zo snel mogelijk verdwijnen.
__________________
zonder referendum, geen democratie
www.democratie.nu
Michaël Bauwens is offline