Los bericht bekijken
Oud 6 juli 2014, 12:38   #200
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat was mijn punt niet. Dat Franstaligen die in Vlaanderen wonen, ergens beschouwen dat zij "in het land van de Vlamingen" wonen, wil ik nog wel ergens geloven.

Wat ik bedoelde, was: een Luikenaar vindt dat "Vlaanderen" deel is van ZIJN land. Maar beschouwt die Luikenaar in 't algemeen dat hij in Luik eigenlijk in het land van de Vlamingen woont ?

Op dezelfde manier dat hij vindt dat Gentenaars in "zijn" land wonen ?

Vindt een Luikenaar dat hij in het land van de Gentenaars woont ? Verlangt een Luikenaar dat Gentenaars vanalles te zeggen hebben over hoe het in Luik er moet aan toe gaan ? Heeft die Luikenaar een sterk "eenhorigheidsgevoel" met die Gentenaar zodat hij niet zonder die Gentenaar zijn opinie zou willen dat een Luikenaar bestuurd wordt ? Verlangt een Luikenaar vurig dat Vlamingen mee beslissen wat er in het land van de Vlamingen gebeurt waar hij woont ?
Kern van de zaak is dat Vlamingen zich door hun splitsing drang alle zeggenschap over Wallonië zelf ontnomen hebben.

Het enige wat we er hebben aan overgehouden, zijn 7 dure bestuursorganen die dan ook nog log en totaal onwerkbaar zijn.

Het enige waar alle politici van alle partijen over land en taalgrenzen heen, het over eens zijn, is dat jij als werknemer hun vette bezoldigingen en meestal foute beslissingen betaalt.
subocaj is offline