Los bericht bekijken
Oud 23 mei 2009, 08:26   #16
Maes_P
Staatssecretaris
 
Maes_P's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 2.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Maar door de toon en opstelling van uw tekst geeft u wel aan dat mensen die zelfs nog iets minder dan jij voorstander van behoud zijn of op zijn minst van traineren van veranderingen duidelijk niet de slimsten en zeker niet de meest onvooringenomen personen zijn. Nochthans bestaan er serieuze theoriën die die denkwijze, zelfs als handleiding voor het implementeren van grote veranderingen, bevoorkeuren. De Kaizentheorie bvb die uitgebreid wordt toegepast in bedrijfsreorganisaties (waar men ook met mensen en sociale weerstanden werkt).
Ja en wil je eens zeggen waar mijn betoog in tegenspraak zou zijn met de Kaizen theorie?
Of nog beter; hoe uw xeno-islamofoob betoog past in de Kaizen theorie.

Citaat:
Ik zeg inderdaad dat die inherent is. En daarvoor baseer ik mij op feitelijke gegevens. Heel simpelweg gesteld, het gros van de moslims woont in landen waar de sharia officieel gevolgd wordt of in praktijk de handleiding is en ook gevolgd wordt. En daar is die onderdrukking van vrouwen en andersgelovigen gewoon een feit en vaak zelfs in nationale wetten opgenomen.
Verder hoef je hier in Belgie maar even de gegevens op te vragen over religieus gebonden geweld ( niet alleen de eremoorden maar ook over geweld en morele druk op vrouwen die deze regels proberen te ontduiken. De cijfers over gedwongen huwelijken opgelegd aan meisjes die hier wonen en zelfs geboren zijn, de heropvoedingsreizen voor deze jongedames, het alsmaar stijgend aantal slachtoffers van religieuze verminkingen, zelfs hier in ons eigen België gepleegd...
enzoverder.
En deze zaken beperken zich echt niet tot drie of vier enkelingen.
Alleen al om ze mogelijk te maken voor een paar enkelingen moet er een grotere sociale groep zijn die deze praktijken op zijn minst bewust gedoogd en helpt toedekken. Om ze mogelijk te maken in de omvang zoals ze ook hier in het Westen voorkomen is er een GROTE sociale groep nodig om ze in te dekken en te dragen. Feit!
Ik ben erg benieuwd naar die cijfers;
kun je bv. eens opgeven hoeveel slacthoffers werden genoteerd in Belgie van religieuze verminkingen.
Je hebt die cijfers toch, niet?

Citaat:
Ik zeg dat inderdaad. Ik woon in Molenbeek en elk jaar vraag ik Gaia of ze dit jaar bereid zijn om vaststellingen te komen doen zoals ze op de dierenmarkten deden. Telkens biedt ik aan om ook zelf mee te gaan en foto's te nemen op de plaats van het gebeuren.
En steeds wijst Gaia dit af als niet wenselijk vanwege te gevaarlijk (kan ik inkomen) maar ook omdat 'het niet hun bedoeling is om religieuze groepen te viseren'. Dôôôh!!!
Vergelijk dat met de inzet die ze vanuit die groepen doen om andere zaken aan te pakken en dan weet je het wel.
Zeggen is één ding, doen blijkbaar een ander...
Owel lieg je bewust of wel ben je onwetend.
Either case veel plezier op:
http://www.gaia.be/ned/control.php?&...rituele_slacht

Enkele citaatjes:
"GAIA eist dat rituele slachtingen enkel in erkende slachtinrichtingen uitgevoerd worden en nergens anders"
"Elk jaar opnieuw moet GAIA overtredingen vaststellen, actie voeren en klachten indienen."
"In 2001 slaagde GAIA er in de illegale rituele slachtingen op de openbare weg in Banneux te verhinderen."
"In 2003 leggen de rechtbanken van eerste aanleg van Brussel en Dendermonde op vraag van GAIA een dwangsom op aan al wie ritueel thuis slacht en voor elke handeling die daartoe bijdraagt op het grondgebied van Vilvoorde en Lokeren"
"Offerfeest 2005: GAIA liet door het parket 1500 (uiteindelijk) thuisslachters verbaliseren."
"Maar eigenlijk is de boodschap van GAIA aan de moslims: offer geen dieren, maar schenk in plaats daarvan een gift aan een goed doel. Het offeren van dieren is niet meer van deze tijd."

Mag ik je trouwens vragen wie je contactpersoon was bij GAIA?
mag je op pb doorsturen ook indien je privacy wil beschermen.

Citaat:
Persoonlijk, en laat dat duidelijk wezen, ben ik niet tegen de doodstraf. Persoonlijk vind ik een effectieve levenslange opsluiting zonder kans op vrijlating een veel zwaardere straf.
Bovendien (en dat heb je weer netjes aangebracht hé stoutertje) Spreek ik hier over doodstraf en niet over steniging en vierendelen...
Iemand pijnloos laten inslapen staat niet helemaal op hetzelfde niveau me dunkt.
En uiteindelijk vraag noch ik noch mijn partij voor massale doodstraffen nietwaar? Wel vragen wij voor straffen die in verhouding staan tot de begane misdaden en die ook consequent worden uitgevoerd.
Dat soort zaken over dezelfde kam scheren uit ideologisch opportunisme is ideonthologisch van echt wel laag niveau, vindt je zelf niet?
Neen niet echt.
Ik heb je niet over dezelfde kam geschoren.
Ik kan enkel vaststellen dat U ideologisch dichter bij de Sharia staat (pro-doodstraf) dan ik (anti-doodstraf).
Enkel in de modaliteiten verschilt U; de motivatie en het resultaat van de straf blijft dezelfde. Is ook niet verwonderlijk daar jullie dezelfde rechts-conservatieve inslag hebben als radicale moslims.

Citaat:
Indien dit soort zaken niet inherent is aan de Mohammedaanse Godsdienst... hoe kom je er dan bij dat hij dat dan maar even ergens anders zal gaan doen? Zonder sociale entourage die dit soort zaken mogelijk maakt kan dat wel niet hé. Je moet een gemeenschap hebben die mee zulk een huwelijk mogelijk maakt en (daar waar dit in het Westen voorkomt, vraag de cijfers maar eens op) ook bereid is om deze praktijken passief en actief in te dekken en verborgen te houden ten koste van het jonge slachtoffer.
Zo'n gedrag is inherent aan een bepaalde sub-cultuur van de Islam.
Zeg anders een (je hebt blijkbaar daar toch cijfers over; zie hoger) hoeveel pedofilie huwelijken zijn gesloten in 2008 in Belgie.
Net zoals racisme inherent is aan een bepaalde sub-cultuur hier.
Om daarom (zoals sommigen in Wallonie doen) dan maar alle Vlamingen extremisten te noemen, tja...


Citaat:
Bush onderdrukt zijn eigen volk niet gewapenderhand
Zijn eigen volk niet, nee.

Citaat:
en werd democratisch verkozen...
Ze moesten gewoon 3754 keer de stemmen tellen...

Citaat:
en nee ik ben geen fan van Bush, van Obama ook niet trouwens. Volgens mij zal vlug blijken dat die even erg is.
Ook niet je eerste vooroordeel zeker?

Citaat:
Bush voert ook geen religieus tiraniek bewind dat in stand wordt gehouden met eremoorden, geweld en opzettelijke verminking en steniging van weerloze meisjes.
Bwa, moest ik nu zo'n generaliserende americanofoob zoals jij een generaliserende islamofoob bent, zou ik bv. volgende feiten kunnen aanhalen om het tegendeel te bewijzen. Twas wel niet met stene, akkoord, twas met een M4 karabijn.
Maar ik ben verstandig genoeg te weten dat dit excessen zijn van enkelingen.
http://en.wikinews.org/wiki/Former_U...,_four_murders
"The U.S. District Court for the Western District of Kentucky has convicted former soldier Pfc. Steven D. Green of
raping 14-year-old local girl Abeer Oassim al-Janabi in Iraq, before murdering her and her family"

Citaat:
Door deze heel bewust te benaderen, die delen in de beïnvloeding die voor ons onaanvaardbaar zijn heel categoriek te bestrijden.
Door al wat eventueel kan op zijn hoogst langzaam en gedoseerd in te laten sijpelen ( ik eet ook al eens chinees en ben daarbij niet ineens in een monster veranderd)
We hebben het hier wel over godsdienstvrijheid (mensenrecht) en niet over den 44 met bami.

Citaat:
en er daarbij heel goed op te letten dat er geen zaken gedoogd worden vanuit een totaal misplaatst ideologisch opgelegd 'political correct' tiranie.
Akkoord; Islamuitspattingen tegen ons civiel recht moeten worden bestreden.
Het is echter U die begint met een tiranie door dan maar een ganse groep te gaan bestrijden.
Citaat:
Het is niet omdat mijn idee jou niet aanstaat dat het dan meteen maar middeleeuws moet zijn.
Uw idee is de idee van de kruisvaarders; een groep bestrijden omwille van godsdienstige redenen. Of de idee dus van bv. de Taliban.
Kruisvaarders leefden tussen 1000 en 1300.
De taliban bestaat nog altijd.
Inderdaad, puur middeleeuws kan ik het eigenlijk niet noemen.

Citaat:
Mensen stenigen, ledematen afhakken, eremoorden en verkrachtingen... dat is Middeleeuws en zwart wit.
Een humaan uitgevoerde doodstraf voor een onredbaar individu dat zoveel schade heeft aangericht aan zijn slachtoffers en de maatschappij dat dat op geen enkele andere wijze in een soort evenwicht gebracht kan worden... dat is iets heel anders.
Wie dat verschil niet ziet is ideologisch (en misschien zelfs bewust) verblind.
Ik zie dat verschil wel degelijk; heb ik hierboven al verduidelijkt.
Maar ik raad je toch echt eens aan om het forum van het laatste nieuws te lezen bij de volgende gruwelijke moord en danme nog eens te komen vertellen of die lui het over martelen of over een "humaan uitgevoerde doodstraf" (wat een contradictio in terminis eigenlijk).
Ge zult verschieten...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
1 tip; ga niet beginnen zijken op typo's.

Laatst gewijzigd door Maes_P : 23 mei 2009 om 08:31.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden