Los bericht bekijken
Oud 26 december 2016, 18:09   #39662
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Die eilanden en de voormalige koloniën moeten we vanaf, dus geen ontwikkelingshulp en zo meer. Alleen in de taalunie is het nog zinvol iets samen te doen. Verder is het logisch dat op den duur Surinaams Nederlands en het Nederlands uit elkaar zullen groeien, net als Afrikaans. De geografische afstand is te groot.
En dat is nu iets wat moet vermeden worden. En dat zou bijvb. kunnen door daar Nederlandse leerkrachten naartoe te sturen. En dat zal dan idd. wel geld kosten.

Citaat:
De cultuur op de eilanden is Latijns georiënteerd en ook de Amerikanen hebben hun stempel deels gedrukt op die eilandregio. Misschien moeten we ze maar verkopen aan Venezuela en de USA.
Dat is net hetzelfde houding als die van als die Vlaamsnationalisten die Brussel willen loslaten i.p.v. daar de Taalreconquista door te voeren die inderdaad geld zal kosten.
Men zou nu net moeten verhinderen dat er op die eilanden een Amerikaanse of Latinostempel wordt gedrukt. Uw defaitistische houding ontgoochelt mij ten zeerste.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden