Discussie: Het Hydra Monster
Los bericht bekijken
Oud 8 februari 2015, 17:50   #24
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Een nieuwe kop die ontspruit aan het monster?
Oorlog in Europa?

Hier zijn al behoorlijk wat reacties te lezen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=214107
Oorlog tussen Europa en Rusland? - FOXNews wil dat graag, oppassen voor de Amerikanen

En hier nog meer:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=199045
Russische vlag op het parlement van de Krim

Ik heb lang niet alles gelezen.
Het is zoals met alles, de meningen zijn verdeeld.

Volgens sommigen is het de schuld van Rusland (Poetin).
Sommigen leggen de schuld bij den Amerikaan (Obama).
Anderen verwijten het gebrek aan ruggengraat en eensgezindheid van Europa.
Ook Oekraïne wordt als schuldige aangewezen.

Voor alles worden argumenten aangebracht.

Nu is elk een probleem vaak een cascade van gebeurtenissen waarvan het één aanleiding geeft tot een volgend enzoverder.

Het is een spijtige zaak dat mensen vaak geneigd zijn om hun waarneming te beperken tot de laatste gebeurtenissen in de reeks. De oorsprong van de hele keten blijft hierdoor vaak onderbelicht.

Toegepast op dit probleem kan je bvb de these aanhangen dat Poetin een machtshongerige dictator is.
Maar je kan net zo goed opperen dat de Amerikanen hun imperialistische neigingen nog niet opgeborgen hebben.

Voor alles is wel wat te zeggen en vaak zelfs niet eens geheel onterecht.

Maar je gaat wel voorbij aan de dieperliggende oorzaak.

Ik breng hier al 10 jaar hetzelfde verhaal (hiervoor deed ik reeds hetzelfde op het forum van telenet, tot men daar besliste dat er niet meer aan politiek mocht gedaan worden).

Gedurende die jaren probeerde ik steeds te wijzen op de gevolgen van onze aantallen die steeds bitterder vruchten zouden gaan opleveren.

Sommigen zagen hiervan de logica in, anderen konden met de beste wil van de wereld niet overtuigd worden en sommigen hiervan vonden het nodig zowel op de boodschap als (en dat ligt m.i. toch wel beneden alle peil) de boodschapper te schieten.

Ondanks alle pogingen om mijn visie als nonsens af te doen merk ik dat de vuurhaarden niet afnemen.
Ik merk dat het aantal problemen blijft toenemen.

Ik hoop dat mensen overal ter wereld de moeite willen doen om na te denken over hetgeen ik al jaren als boodschap breng.

Ik heb de indruk dat de tijd mijn visie enkel bevestigd.

Het is echter niet zozeer mijn ambitie om gelijk te krijgen.

Voor alles hoop ik dat de mensheid iets wijzer zal worden en hierdoor op termijn in een betere wereld kan komen te leven zonder al te veel van de miserie en ellende die we al doorheen gans onze geschiedenis met ons meedragen te moeten herbeleven.
satiper is offline   Met citaat antwoorden