Los bericht bekijken
Oud 11 januari 2018, 11:14   #388
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pintor Bekijk bericht
Zeer juist !

Puur filosofisch:

Is echte integratie wel een optie ?
Indien bepaalde structuren intact in ere worden gehouden; creert men dan geen maatschappijen in maatschappijen ?
Er kan niet verwacht worden van mensen om zich te integreren en alles te vergeten ... ?
Wat indien een bepaalde groep (om 't even wie of wat) plots overheerst ?

https://www.migrationpolicy.org/topi...nt-integration
Er hoeft niets mis te zijn met subgroepen binnen een samenleving. We hoeven niet uniform te leven of te denken, dat zie je enkel binnen dictaturen.
Diversiteit kan, maar wel vertrekkend vanuit een kader wat gedeeld wordt en niet steeds weer ter discussie wordt gezet, met de bedoeling verworven rechten terug te schroeven om zo apartheid te bekomen.

Ik ben een absolute tegenstander van bijvoorbeeld hoofddoeken. Maar ik vind niet dat je moslima's kunt opleggen dat ze dit niet mogen dragen in hun privéleven, en dus ook op straat, bij het boodschappen doen, bezoek aan scholen of het ziekenhuis.

Maar je moet wie voor hoofddoeken is wel glashelder duidelijk maken dat het geen verworven recht is steeds en overal. Wie zich " zonder hoofddoek naakt voelt" heeft een psychisch probleem. Omdat je dit niet bent, en je functioneert in een samenleving waar vrouwen zich niet moeten onderscheiden van anderen om " respect" te krijgen en niet lastig gevallen te worden.
Het gaat dus niet eens meer enkel om de vraag of het wel " vrijwillig" zou zijn. Het gaat wel om waar het voor staat, tegenover vrouwen.
Alsof dat verdwijnt wanneer iemand maar kraait" ja hoor, doe ik helemaal vrijwillig"!
alice is offline   Met citaat antwoorden