Los bericht bekijken
Oud 12 augustus 2020, 21:26   #5453
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
U buigt gewoon voor het gezag , de machthebbers
Als we dat massaal deden zou er nooit ergens iets veranderen in machtsverhoudingen . Tevens begrijpt u kennelijk niet dat er win win situaties bestaan.

Dat mijn mening geen effect heeft op Israel betekend niet dat ik het dan maar goed ga keuren wat ze doen of het er mee eens moet zijn.

Politiek correct is iets heel anders moreel handelen.

Het meest belachelijke vind ik dat u alle verantwoordelijkheid voor het conflict
Bij de Palestijnen legt, dat is geen realistische kijk op geopolitiek maar gewoon lompe partijdigheid, vanuit een soort superioriteitsgevoel. Voor u kan Israel simpelweg niets fout doen , het is een blinde volgzaamheid van de grote leiders. Als u zelf slachtoffer van onderdrukking zou zijn zouden uw ideeën plotseling heel anders zijn, en mijne niet.

In dit conflict is het duidelijk wie het slachtoffer zijn , de palestijnen. Wat u doet is altijd "blame the victim" met behulp van een zogenaamd realistische kijk op geopolitiek. Uw eisen legt u neer bij de machtelozen met prietpraat over hamas.

Het zijn de protesten van bevolkingen tegen onderdrukking en hun verzet er tegen waar u uw rechten aan te danken heeft. Cheerleading voor de machthebbers had dat nooit opgeleverd.

In moderne democratische landen heeft moraliteit natuurlijk wel degelijk een rol in geo politiek . Als de eigen achterban serieuze morele bezwaren heeft tegen een plan van haar leiders zal dat invloed hebben.

En er is een reden dat men overal spreekt over het Israelisch Palestijns conflict en niet over het Israelisch Palestijns Egyptisch conflict.

Slaapwel atmosphere.

Elvendertig keer hetzelfde herhalen in een soort loop zonder einde is wat mij betreft voldoende.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden