Los bericht bekijken
Oud 4 augustus 2023, 05:56   #362
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar het Nederlands is geen reden tot splitsing he. Het Nederlands is een goeie PROXY om te zien WAAR men praktisch gezien kan splitsen, maar daar draait het helemaal niet om. Zelfs al zouden we in Vlaanderen Frans spreken, dan nog zou het beter zijn om te splitsen gewoon omwille van de welvaart en de politieke uniformiteit.

Al dat culturele en zo kan een extra motief zijn en zo, maar in de grond draait het om 2 dingen he: geld en macht. Ik begrijp niet dat die twee essentiele dingen de evidentie zelve niet zijn om te splitsen. Walen zijn armer en hebben andere machtsambities: DAT is de reden om ze buiten te gooien.

Bij zo een dinges als administratie denkt ge toch maar aan 1 ding zou ik denken: wat brengt mij het meeste op en wat kost mij het minste, nee ?

Al de rest is toch lulkoek. Dat is toch zoals een autoverzekering kiezen zou ik denken.
"Het volk dat een ander volk onderwerpt, smeedt zijn eigen ketens."

?

Zitten wij dan in een tijd van slaven eigenaren wat een super drainage is op alles. De economie, de politiek, enz. De ondergang van Rome, beweren ze zelfs.

Want bij sommige Vlamingen komt het precies wel zo over.

Neen, de politieke uniformiteit. Dat is inderdaad het beste argument tot hiertoe.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden