Los bericht bekijken
Oud 19 januari 2019, 13:20   #187
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Ik vind het hier toch erger, want het zijn kinderen.
Vandaag in DS een artikel onder de titel "De groene geest met de paplepel ingegeven" met een portret van de betogende jongeren: http://www.standaard.be/cnt/dmf20190117_04110760
Ik vind het erg hoe de geest van die kinderen vergiftigd wordt door hun ouders en zelfs door hun leraren met totaal foute denkbeelden.
Dat is van alle tijden. De school dient daarvoor. Sinds school een zaak is van de overheid. Karel de Grote wist wel wat hij deed.

Hoe denk jij dat we gedurende een groot deel van de geschiedenis, vandaag inbegrepen, een grote meerderheid van de mensheid hebben die ergens in godsdiensten gelooft ? Die zever is niet iets dat van nature komt he. Het is indoctrinatie van kinderen. In ons "seculiere westen" is het de groensel weldenkendheid die hoogtij viert, zoals in Koranscholen het Allah is, en het in onze scholen lang Jezus is geweest. Niks nieuws onder de zon.

Citaat:
"Soms krijg ik panische aanvallen als ik hoor dat het over vijftig jaar met de wereld gedaan kan zijn. Ik ben vaak bang. En ik denk dat het bij de meesten is zoals bij mij.", een meisje van 17.
Dat is toch vreselijk? Wie jaagt dat kind angst aan met dergelijke klinkklare onzin?
Eigenaardig. Zij zal dan 67 zijn. Tijd om ermee op te houden zou ik denken. Ik zou blij zijn dat ik bij de laatsten was en dat ik zeker weet dat er na mij niemand nog pret zal hebben. Maar bon, dat is mijn slecht karakter

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 januari 2019 om 13:22.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden