Los bericht bekijken
Oud 22 juni 2010, 10:13   #104
E
Schepen
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 449
Standaard

Wel, je zal het met me eens zijn dat de boeken van martens (een andere kijk; van tienanmen tot timisoara; de fluwelen contrarev enz.) een probleem vormen voor de pvda. Wegens het expliciet stalinistische kader, in zijn meest pur + dure vorm.

Ik hoop echt voor jullie dat bij de volgende verkiezingscampagne er geen kwaadwillige journalist (en zijn er andere?) daaruit gaat beginnen citeren. De standpunten die daarin worden verdedigd zijn m.i. gewoon niet te verdedigen. En zelfs als je vindt dat daar wél aan vastgehouden moet worden, zal je het met me eens zijn dat er onder jullie huidige kiezers weinigen zijn die deze stellingen zullen begrijpen/aanvaarden.

Over die boeken van martens zou je nog kunnen zeggen: ouwe koek, die zijn 20 tot 15 jaar geleden geschreven. (Hoewel er nooit uitdrukkelijk afstand van is genomen). Maar het boek 'Partij van de revolutie' schrijft zich helemaal in binnen dat kader en geldt nog steeds - statutair vastgelegd - als belangrijk document qua interne organisatieprincipes. Daarin opnieuw voortdurend verwijzingen naar Vadertje S., maar ook Grote Roerganger M. en zelfs onze Albanese vriend Enver H. Inderdaad problematisch, toch??
__________________

E is offline   Met citaat antwoorden