Discussie: Website
Los bericht bekijken
Oud 9 november 2019, 05:19   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik denk niet dat het onnozel is. Je hebt wel gelijk en ik ervaar dat al zo lang deze affaire al aan de gang is. Niemand gaat wat nakijken. De burgers niet en zelfs ambtenaren die dit eigenlijk wel zouden moeten doenomdat het hun job is ook niet.
Men leest wat en beslist op dat ogenblik, dit is waar of onwaar.
De indruk die het artikel (of boek) op dat moment nalaat is cruciaal.
En dat is net wat Wim Van den Eynde bedoeld. Als je namen echt noemt wordt meestal wat is neergeschreven als waar ervaren, zonder namen wordt het makkelijk bij verzinsels geklasseerd.
Ah, maar dan moeten die namen niet juist zijn he. Dat kan ook een techniek zijn. Je vervangt al die namen door verzonnen namen, je ZEGT dat ook (kranten doen dat ook: "we zullen de persoon Mieke noemen").

Ik denk wel dat als je de namen zogezegd "zwart" maakt en bijvoegt dat de namen bekend zijn maar niet gepubliceerd mogen worden, men dat ook aanneemt hoor.

Het zou toch onnozel zijn om te denken dat als daar een naam staat, het "juist" is, en als daar een zwartgemaakte naam is, het "uitgevonden" is. Iedereen kan een verhaal met namen in schrijven.

Ik begrijp trouwens uw fetish met die namen niet: het zijn toch niet de namen van ambtenaren die maken dat het verhaal na te gaan is of niet ? Het zijn toch dossiernummers, datums en zo ?

Als je nu een scan van een origineel papieren document neemt, en met een fotoverwerker zoals Gimp ga je daar gewoon een zwart kadertje over de namen van ambtenaren zetten, is dat toch even goed authentiek als het originele document, en als het natrekbaar moet zijn, zal het niet zijn omdat je een scan plaatst (iedereen kan een papieren document opstellen en scannen he), maar wel omdat men in de administratie een origineel kan gaan vinden, he. "nagaan" wil zeggen: het origineel in de administratie kunnen terugvinden. Niet "uw scan geloven".

Uw scan is even veel of weinig geloofwaardig met een naam zwartgemaakt of niet. Het komt zelfs professioneler over om die naam zwart te maken. Het geeft er iets NSA-achtigs aan

Je moet goed nadenken over uw echte bedoeling van die publicatie, en eerlijk zijn met uzelf. Als het is omdat ge wraak wilt op die ambtenaren die U dat aangedaan hebben, en ge ze hierbij door het slijk zou willen halen, raad ik U serieus af van dat te doen. Oftewel is uw poging futiel en kan het mensen geen ballen schelen, oftewel slaagt ge er tegen alle verwachtingen in om die ambtenaren echt te ambeteren, en dan gaat ge ambras krijgen, met de wet tegen U. Als ge echt wraak wilt, zou ik het zo niet doen, maar ze opzoeken en hun kinderen vergiftigen of zo. Dan kunt ge gniffelen in uw hoekske.
Als het U te doen is om te tonen hoe een *administratie* mensen mismeestert, dan is uw verhaal evenveel, of zelfs meer waard, als ge de aandacht niet trekt op een paar prive personen (namen van ambtenaren) maar op de manier waarop een systeem functioneert.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 november 2019 om 05:33.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden