Los bericht bekijken
Oud 5 juni 2020, 14:29   #75
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Eind jaren zeventig ongeveer werd keihard de rem gezet op de verdere uitrol van electrische verwarming in onze woonhuizen omdat,ondanks dit echt modern was,ons electrisch stroomnet dat gewoonweg niet zou aangekund hebben en ,tegen waanzinnige kostprijs,versterkt zou moeten worden.


In de tussenliggende decennia hebben we met zijn allen wel meer electrische apparatuur in kwantiteit in huis gehaald,maar het stroomverbruik is niet noemenswaardig meer gestegen.Speciaal onze verlichting is toch wel spectaculair efficienter geworden...


En nu worden onze manieren van electriciteitsopwekking afgebroken en vervangen door "groene energie"leveranciers waarbij het opvangen van het intermitterend karakter op zich al een nieuw soort infrastructuur vraagt (met bufferbatterijen bijvoorbeeld) maar is aan consumentenzijde opnieuw ook MEER vraag aan het opkomen naar electriciteit.......met de opkomst van die voertuigen die thuis zouden moeten geladen worden....

Het is handelbaar vermoed ik,maar niet direkt,en er zal een beetje gezond verstand moeten gebruikt worden.Ik woon ook in een buurt waar het snachts opladen van een 10-tal electrische wagens (een fractie van het totaal aantal aanwezige wagens in mijn buurt )ongetwijfeld voor gelijkaardige problemen zou zorgen.....


Ik zie daar op gemeentelijk vlak nog problemen mee komen..Nu gaat het nog maar om een zoe en zo een dikke hybride audi waar ik weet van heb......

Iedere gemeente heeft wel ergens minstens 1 electrisch tussenstation" staan.Ik vermoed dat iedere gemeente daarbij wel minstens 1 "batterijblok" zal moeten plaatsen om piekverbruik te bufferen.....Het zal meteen ook helpen om energie van al die subsidiepanelen beter te bufferen en,wie weet,zelfs beter in centjes om te zetten...

Het is dus niet dat er geen afname van "industrial grade" batterijen,Lithium of lood-zuur ,zal nodig zijn....

Laatst gewijzigd door kelt : 5 juni 2020 om 14:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden