Los bericht bekijken
Oud 30 januari 2019, 11:30   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Ik zet niks, maar dan ook niks op facebook, dat niet de ganse wereld zou mogen weten.

Daar staat dus wel degelijk op dat ik Vlaamsgezind ben en lid van de nva. Elke sos en elke abvv-er mag het weten.
Anderzijds zal ik daar geen enkele belediging naar die mensen op plaatsen (wat ik wel hier op dit forum doe ...). Wel berichten ivm hun flaters edm maar ik blijf daar geciviliseerd bij.
Dat verschil past bij mijn persoonlijkheid, in die zin dat ik in zekere mate mij aanpas aan de omgeving en de mensen rondom mij. Geen nood om vuile moppen te vertellen aan mijn schoonmoeder destijds; geen nood om de small talk die ik wel deed met die schoonmoeder, te delen met cafévrienden-leeftijdsgenoten.

Daar staat nooit iets bij van mijn verplaatsingsgedrag. Wel dat ik Catalonië en Spanje regelmatig bezoek; niet in het minst omdat ik er vrienden en kennissen heb die ook op facebook zitten, en van wie we wederzijds wel graag eens iets vernemen.

Doet me allemaal denken aan dat plaatje dat zegt:
vroeger hadden we een dagboek en waren we kwaad als iemand er in snuisterde,
nu hebben we facebook en zijn we kwaad als niemand ons leest.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden