Los bericht bekijken
Oud 28 oktober 2016, 16:17   #10
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
In het oosten van Aleppo houden de aanhangers van Al-Qaeda de weinig overgebleven burgers tegen om weg te gaan. De terroristen openen het vuur op de ingestelde corridor.
Hierdoor wordt vluchten ontmoedigd en dat heeft de volledige instemming van de VS en haar Arabische bondgenoten en Turkije. Het is een blame-game. Althans dat is de visie van senator Black. Hoe meer burgerdoden bij de verovering van Oost-Aleppo hoe groter de kritiek op Assad en Rusland, die daarvoor verantwoordelijk worden gehouden. Terwijl de VS bij haar oorlog tegen Saddam Hossein in een jaar 100.000 burgerdoden maakte en trots liet zien hoe schuilkelders werden gebombardeerd. Hier is een fragment:
I think the whole thing is a propaganda ploy, I think there’s a sense of desperation that the rebels - the terrorists we have been supporting to try to topple the government - are on their last leg there. And I think diplomatically they are trying to give them every bit of assistance there.

RT: Why do you think the US is assisting Al-Nusra? Why does the US say thousands of terrorists are an “insignificant presence?"

RB: First of all, I think, the numbers that they give are not credible. The heart and soul of the Army of Conquest is Al-Nusra, which is Al-Qaeda in Syria. The Army of Conquest was set up by Saudi Arabia and Turkey, they have joint command headquarters in Idlib, Syria, and they command the whole operation in east Aleppo. If Saudi Arabai and Turkey gave order that the civilians were to leave, then the civilians would be allowed to leave, they would be welcomed by the Syrian government and be cared for. Bron
De alliantie tegen Assad gaat tot het uiterste om hem uit te schakelen en steunt daarom IS. Rusland heeft zijn Marine nu klaar en dreigt de confrontatie aan te gaan. Voorspel maar wat er gaat gebeuren. Kruipt Poetin terug met de staart tussen de benen? Welke rol spelen het einde van de ambtstermijn van Obama en de Amerikaanse presidentsverkiezingen hierbij?

Laatst gewijzigd door Piero : 28 oktober 2016 om 16:21.