Los bericht bekijken
Oud 14 juli 2023, 22:59   #1
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.816
Standaard Is Mark Rutte een polygame homofiel?

https://nos.nl/collectie/13944/artik...ofd-ik-vertrek

Het was zondagochtend "ergens rond elf uur" en Rutte zat met twee vrienden koffie te drinken. Het ging totaal niet over politiek, aldus Rutte, een van die twee wist volgens hem niet eens dat het kabinet was gevallen.

Toen kwam dus dat 'epifane' moment, in het woordenboek omschreven als 'plotselinge, verwarrende openbaring'. Het is een christelijk begrip, maar wordt in een niet-godsdienstige betekenis ook in de moderne literatuur gebruikt. "Ik had opeens zoiets van: ik ga stoppen en toen heb ik dat in gang gezet", legt Rutte uit. Achter zijn besluit zitten volgens hem geen diepere rationele gedachten. "Soms moet je je hart en buik volgen. Als je dat probeert te rationaliseren... Het voelt goed."

Dat er enige verbazing is over de "ingeving" die Rutte zondagochtend bij het kopje koffie had, neemt de vertrekkende VVD-politicus voor lief. "Ja, ineens schoot de overtuiging in mijn hoofd. Ik ben ook maar een raar mannetje." Hij adviseert zijn gekozen aanpak. "Laat het nu toe. Sta open voor een ingeving."


De eerste keer dat Mark Rutte zichzelf zo duidelijk uitspreekt over zijn polyamorie.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden