Los bericht bekijken
Oud 6 september 2008, 10:37   #13
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Idd want ik koop mijn brood in den Aldi omdat ik prijs kwaliteit zelf moet bepalen voor mijn eigen,dus de prijzen moeten vrij blijven om de concurrentie te laten spelen
Ik ook. Af en toe foeter ik er eens op omdat er af en toe periodes zijn dat het brood uit elkaar valt als je het nog maar uit de zak neemt maar de sneden aan de uiteinden zijn dan nog altijd mee te nemen naar 't werk. 0.69 euro - 28 frank, is echter een derde (!) van de prijs bij een bakker.

De 'schuld' voor het stijgen van de broodprijs wordt door sommige maar al te graag gestoken op verdwijnen van overheidsbemoeienis.

Maar als je effe de twee uiteinden van een verhaal samenbrengt:
- iemand drukt geld bij zonder dat er meer brood wordt gebakken
- iemand zorgt ervoor dat de bakker elke week 3 uur paperassen moet schuiven in plaats van bakken
- iemand pikt 2 euro van elke 3 euro loon in, waardoor een bijkomend bakkershulpje een enorme hoeveelheid extra brood bakken betekent en klanten meer moeten betalen

Ja, die 'iemands' zijn allemaal één en dezelfde.
En op de koop toe is dat opnieuw dezelfde die die maximumprijs oplegt.

En dat heb je bepaalde sujetten die uit alle macht met de beschuldigende vingertjes wijzen naar zoiets als 'vrije markt'. Die door al deze bemoeienissen niet eens bestaat (!)

Wedden dat die sujetten alwéér diezelfde 'iemand' zijn?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden