Los bericht bekijken
Oud 9 november 2016, 02:56   #748
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Kriegsspiele NV X horeca zaak Brussel bestaande uit 9 diverse horeca zaken in Brussel (brasseries)

De afspraak is gemaakt hier in Tenerife H10 palace business center.
Ter voorbereiding van de brainstorm geef ik jullie alvast mijn eerste idees en voorbereiding (hoe meer volk in de brainstorm ,hoe beter)

Probleem

NV is onstaan uit een fusie van diverse vennootschappen (nv,bvba,gcv,) en 2 eenmanszaken, waarschijnlijk uit kostenbesparings overwegingen en ook omdat 2 vennootschappen al in een WCO scenario zaten.

Kapitaal is voor belangrijke sommen niet volstort ! (325.000 e)

Omzet verlies van 70 procent vooral in de zaken gelegen rond de midi.
(terrorisme dreiging)

4 zaken zijn nu nog winstgevend (niet gelegen in toerisme centra) wel in Brussel.

Doelstelling : sterfhuisconstructie waarbij die 4 zaken worden gered en de rest mag failliet gaan.

Methode uit wiskunde : als je een probleem niet kan oplossen in een bepaalde tak van de wiskunde ,probeer dan via morphisme het op te lossen in een andere tak .
Vb de stelling van Fermat was onoplosbaar in number theory ,maar oplosbaar in algebraic geometry via modular forms te koppelen aan elliptic curves.

Inzet van de brainstorm gegeven door mij als input.

1) omvorming van NV in CVBA zodat de volstortingsplicht wegvalt.(zie wiskunde techniek ga naar een ander wet)

2) [b]inbreng [b] van 4 handelszaken aan prijs geschat door derde met overdracht van de specifieke schulden eigen aan die 4 zaken in 1 of 4 vennootschappen in oprichting met de toekomstige aandelen voor de CVBA. en niet voor de vennoten van de oude NV want dan zou het een splitsing zijn en teveel regels en verplichtingen .

3) vereniging van alle aandelen in 1 hand en alzo de vereffening van rechtswege uitlokken (daarom de omvorming in CVBA) en geen 181 van toepassing !

4) aanduiding van advocaat van klant als vereffenaar (die wordt zeker gehomologeerd)

5) verkoop van de aandelen van de vennootschap(en) in oprichting aan de vorige eigenaars van de NV met de gespreide betaling.

6) afhandeling van de deficitaire vereffening door vereffenaar.
7) gebeurlijke faling (moet niet)

Zijt gerust mijn tegenbrief 1321 bw op de vennootschappen in oprichting heb ik al want anders kunnen ze het misschien zonder mij.

Alle DA KAN NIE opmerkingen nu meer dan welkom ,nu mag je er eens allemaal invliegen ,stel je in de plaats van een schuldeiser van de vennootschap.

PS Al de overeenkomsten van inbreng in natura hebben de bison fute clausule van akkoord pandhoudende schuldeisers .
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  ken ribbet.jpg‎
Bekeken: 180
Grootte:  204,1 KB
ID: 104673  

__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden