Discussie: De framing van Lula
Los bericht bekijken
Oud 12 september 2019, 10:36   #59
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Daar ben ik het mee eens, maar zal die veiligheid nu verbeteren onder Bolsonaro? De belangrijkste oorzaken van onveiligheid, namelijk de ongelijkheid, slechte werking van het politieapparaat en justitie, etc. worden niet aangepakt door Bolsonaro.
Klopt inderdaad. Ergens denk ik dat Brazilië te groot is om fatsoenlijk problemen aan te pakken. Maar dat is een ander onderwerp.

Het is nu dat mensen zoals ik die hun familieleven bedreigd zien niet willen laten verstoren door kutboefjes. En dat dergelijke lieden ter plekke laten afknallen voor rust en orde een reële optie is binnen handbereik voor wie zijn huis wil verdedigen.

Het klinkt zeer middeleeuws. Zoiets als stadsmuren, reizen in karavanen, endergelijke. Bolsonaro geeft tenminste het gevoel iets onveiligheid te kunnen doen en dat kutjochies met patronen niet meer het rijk voor zich alleen hebben. Daar waar links enorm in heeft gefaald.

Colombia is had een rechtse regering en zag de criminaliteit dalen. Naast wapen stilstand burgeroorlog zouden ook andere oorzaken een rol kunnen spelen - door letterlijk uitschakelen van kutjochies die voor een dollar kunnen moorden als het moet. Ik noem het bij nadruk kutjochies omdat ik een dierbare door dit soort tuig ben verloren.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 12 september 2019 om 10:49.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden