Los bericht bekijken
Oud 4 juli 2016, 18:18   #28
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
U begint zelf een topic over "brol producten" maar u bent blind voor de redenen waarom deze producten gekocht worden door consumenten. Denkt u dat er zoveel brol producten zouden verkocht worden mochten consumenten dit niet kopen? Het ligt aan de beïnvloedbaarheid van wat ik de doorsnee consument noem dat er zoveel van uw brol producten worden verkocht. Ga anders eens een kijkje nemen in de Nederlandse winkelketen action die ook in België actief is. Kijk eens hoeveel brolproducten daar verkocht worden, hoeveel ze maar kosten en welk volk dat daar allemaal koopt.
"Beïnvloedbaarheid"?
U bedoelt "bedonderbaarheid"?
Wel, ongeacht wat u "doorsnee" mens noemt, dat klopt, namaak is namaak, en moet voor het niet getrainde oog later blijken, na de opgesolferde extra (door vervanging) kost. Daarom begon ik dit onderwerp over brol producten, weet u nog?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Waarom zou dit niet bestaan? De kudde laat zich volledig vangen aan alle marketingtrucs van de bedrijven die deze brolproducten verkopen. Het is aan u als consument om aan de hand van uw koopgedrag uit te maken of u tot die kudden behoort of niet.
Uw aanhoudende mineur / denigrerende praat over gemiddelde mensen / soorten volk, vind ik gewoon saai. Ik heb een positief mensbeeld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Als iets spotgoedkoop is dan is dat dikwijls al een indicatie voor lage kwaliteit. Voor de meeste mensen is de prijs echter van doorslaggevend belang dus trappen ze er toch in. U noemt dat "bedonderd worden" maar ik wijt zoiets eerder aan de domheid en hebzucht van wat ik de doorsnee consument noem.
Schoenen die de helft kosten van andere zijn niet "spotgoedkoop". Spotgoedkoop = fractie van prijs. Bvb schoenen/botten die je aan 1-2 euro kunt vinden op rommelmarkten, ja zelfs degelijke / kwaliteit.
Kijk naar kringwinkels: alles wat ze verkopen werd ze voor niks gegeven.
Ik zeg altijd dank u tegen diegenen die me zulke koopjes gunnen, en zeg zelfs dat het een weggeefprijs is.
In plaats van mensen dom... hebzuchtig...enz te noemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
U mag lijsten maken met
brolproducten die eindeloos lang zijn, dat zal niks veranderen aan het feit dat mensen deze producten massaal blijven kopen. De reclame-en marketingjongens zijn veel slimmer dan u en de kudde consumenten.[/quote]
Ik ben gestopt met bepaalde merken te kopen door ervaring. Ik deel die ervaring. Waarom zou een lezer geen rekening houden met ervaring van anderen?
Wat gaan uw reclame marketingjongens doen aan dit onderwerp?
Bleiten in de rand van de marge?
Consumenten domheid en kuddegedrag verwijten?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden