Los bericht bekijken
Oud 15 november 2015, 17:51   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uw ergerlijk getrol begint gigantisch te worden.
Ik probeer het nog één keer
1." wanneer de paus het over condooms heeft, is zijn standpunt dan dat dit niet gebruikt mag worden volgens de Katholieke leer?Ja of nee?
2. Het standpunt van de Paus over condooms is dit een " uitnodiging" ( keuze) of dogma ( gebod )Ja of nee?
3. Stelt de Paus dat seks enkel mag en kan binnen een huwelijk? Ja of nee?
4. En is dit een uitnodiging of dogma, dus keuze of gebod?Ja of nee?
Boter bij die vis Jan, en denk er aan dat bewust discussies verzieken door nooit een vraag te betantwoorden, ook bij de moderatie gemeld kan worden.
Ik stel voor dat we dit dan in groep doen want ik ben niet de enige die zich stoort aan uw attitude.Dit is een discussieforum, niet uw preekstoel in de kerk of klaslokaal waar je kinderen kunt manipuleren.
U stelde geen vragen. U poneerde een stelling, nl. dat de paus niet uitnodigt maar een gebod "oplegt". Welnu, wat u beweert, moet u maar eens hard maken.

Alleen is nu wel duidelijk geworden dat u slechts oordeelt vanuit een vooroordeel. U wenst schijnbaar niets te lezen van de paus, maar hebt wel de onbeschaamdheid een oordeel over de pauselijke boodschap neer te pennen. Misschien moet u dit eerst durven toegeven voor er een discussie kan plaatsvinden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden