Discussie: Trump POTUS 2016!
Los bericht bekijken
Oud 15 november 2016, 12:09   #649
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Moraal is simpel: het goede is wat mij voordeel oplevert, het kwade is wat mij nadeel oplevert.

Nadien hebben filosofen tonnen boeken geschreven om die elementaire waarheid proberen de nek om te draaien, maar dat is wel degelijk de juiste definitie van goed en kwaad.



We zijn met 7 miljard. 99% daarvan mag best zichzelf elimineren, dan zijn we nog met 70 miljoen, en wordt het leven weer de moeite waard.



Elke vorm van staatsoorlogsvoering is een vorm van fascisme.




Ik ben het dan ook erg eens met Nietsche.



Wat die mensen niet inzien, is dat als je een maatschappij "ordent", die chaos er ook komt, omdat die onvermijdelijk is. Het is zoals bosbranden. Als je alle kleine bosbrandjes blust, stapelt het drooghout zich zodanig op dat je nadien een enorme brand krijgt.
Met de economie is het van 't zelfde: als je risico mutualiseert om kleine "accidenten" in te dekken, krijg je op den duur een globale economische meltdown. Je kan risico mutualiseren, maar het risico kan niet geelimineerd worden. Je kan de natuurlijke noodzaak tot vechten en elkaar doden "mutualiseren", en in plaats van veel kleine schermutselingen, krijg je een planetaire nucleaire oorlog.
Je kan bacterien bevechten met anti biotica, tot je een superbacterie hebt doen evolueren waar niks meer tegen bestand is.

Het "oppotten van miserie" om kleine miserie zogezegd te vermijden, leidt enkel maar tot grote catastrofes. Omdat risico niet geelimineerd kan worden. Entropie kruipt waar het niet kan gaan.



Omdat ik nu ontwapend ben door de popo, he. Anders zou ik wel voldoende schietgerief in huis hebben om mijn buurman van antwoord te dienen.

Maar het eigenlijke punt is natuurlijk niet dat iedereen iedereen moet aflappen, maar dat men tot een WEDERZIJDS VOORDELIG AKKOORD moet kunnen komen om elkaar niet af te lappen.

Ik zal de eerste zijn om te tekenen: al zij die beloven van mij niet af te lappen, zal ik ook niet aflappen. Maar zij die dat niet beloven, zijn vogelvrij.

Contracten in plaats van wetten. "elkaar niet aflappen" is een contract zoals een ander.
Zwaartekracht, entropie, de klassieke natuurwetten die gebruikt worden om zijn subjectieve mening te objectiveren.
Soms wordt donder en bliksem ook gebruikt.

Kunt ge mij de entropie uitleggen eigenlijk? Ik ben eens benieuwd.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden