Discussie: Einstein
Los bericht bekijken
Oud 20 november 2017, 13:53   #2124
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Contractietheorie heeft te maken met de topologie van de aarde. Zover ik weet is de aarde niet plat. Als je met een raket (met hoge snelheid... geen idee waar dit toe dient)
Bij een ruimtereis en terugkeer naar de aarde, gemakkelijk genoeg te begrijpen.
Citaat:

langs de aarde vliegt, zal je de kromming zien.
niet langs de aarde, maar naar de aarde toe.
Citaat:
Maar schijn, tja. Als ik nu naar de aarde kijk, lijkt die voor mij ook redelijk plat. Hier en daar een berg, heuvel of zee maar de kromming zie ik eveneens niet.
Je vergeet helemaal de contractietheorie of ken je die niet?
Citaat:
Maar we weten wel dat die kromming bestaat. Dat de aarde rond is.
Je begrijpt er dus helemaal niks van.
Volgens de theorie van Einstein mag een raket zich als stilstaande beschouwen en de aarde dus met grote snelheid naar de raket toekomt en dus plat moet zijn volgens de contractietheorie.
En wij die onszelf als stilstaande beschouwen, zijn dus gewoon, maar moeten ook plat zijn voor die raket.
Is dat laatste slechts schijn voor de raketbestuurder of werkelijk zo, dus ook voor ons die op de platte aarde moeten wonen.
Citaat:



Het probleem met die stelling is dat we niet sneller dan de lichtsnelheid kunnen observeren. Een groot deel van het universum kunnen we niet detecteren en hoe groter het universum wordt en zonnestelsels van ons weg, hoe minder planeten we kunnen zien. Het is zelfs zo dat we wsl ooit geen andere zonnestelsels zullen zien behalve het onze.
Dat heeft niks met mijn vraag over de contractietheorie te maken.
Bovendien is ook dit dat tegenstrijdig, want volgens Einstein is er geen snelheid mogelijk die hoger is dan het licht.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 20 november 2017 om 13:56.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden