Los bericht bekijken
Oud 9 januari 2007, 11:12   #10
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Mijn argumentatie richt zich niet tot het weigeren van financiële hulp aan vrouwen in verwachting om een abortus uit te voeren - enkel tegen het aanwenden van belastingsgeld om dat te verwezenlijken.

Zoals je misschien weet, zijn er nog andere bronnen dan de eeuwige poel van je naastenmens.

Ik geef je het voorbeeld van de Susan G. Komen Foundation for Breast Cancer, die eveneens vrouwen in verwachting financiëel helpt een abortus uit te voeren. In de Verenigde Staten kan een vrouw niet zomaar via de staatszorg een abortus laten uitvoeren.
Als er alternatieven bestaan om mensen bij abortus en euthanasie te steunen, waarbij mensen die dat niet willen, het niet hoeven, ben ik daar in principe niet tegen.
Ik heb het moreel heel moeilijk met het feit dat er op mijn kosten verschillende criminelen onderhouden worden in staatshotels. Als ik dan niet hoef te betalen voor hun onderhoud, maar deze bijdrage zou kunnen omzetten in een grotere bijdrage aan de sociale zekerheid, die specifiek is voor abortussen en euthanasieën te financieren, zit ik daar niets mee in.
Nu is het kiezen of delen: een mens beslist in dit land niet aan wat zijn geld uitgegeven wordt. Dat zou democratie moeten heten.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline