Los bericht bekijken
Oud 1 december 2020, 22:41   #40
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja maar er is ook veel protest tegen. Protest dat steeds maar groeit. Indien de katholieke kerk niet gaat inbinden en zich wat aanpast aan de tijd (en soms kan ze dat niet zoals inzake de abortuskwestie) dan gaat ze veel aanhang verliezen.

Bovendien vind ik het uiterst hypocriet dat Polen abortus toelaat na verkrachting. En dat de katholieke Poolse kerk hier aan zijn medewerking verleent (stilzwijgende goedkeuring of expliciete kerkelijke goedkeuring?). Door abortus toe te laten na verkrachting slaat ze heel haar morele basis aan diggelen. Ze verkwanselt en verloochent haar morele principes! Een ware schande!!

En zelfs abortus omdat de vrouw in gevaar is, roept vragen om of dit wel conform is met de christelijke ethiek. hoort. Zie de film The Cardinal.
Een kerk mag nooit toegeven aan de gevoelens van de wereld wanneer ze anti christelijk zijn. Een ongeboren kind is het meest onschuldige wezen dat we kunnen inbeelden en mag daarom niet vermoord worden.
Het betwijfelt me trouwens sterk dat Polen een zieke abortustermijn zoals hier heeft. Sorry dat ik me even moei. Maar de katholieke kerk bond al veel te veel in, vele christenen zijn daar niet mee gediend.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden