Los bericht bekijken
Oud 11 september 2019, 17:02   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er is een verschil tussen een andere politieke mening hebben (vb de tsjeven of groen) en daar tegen zijn omdat die niet met de eigen politieke opinie strookt en het Blok. Dat is geen andere politieke mening, maar gewoon uitschot.

Een andere categorie dus.
Er zijn de politieke medestanders, de politieke tegenstanders. En dan is er het uitschot van het Blok.



"verkeerd" geeft veel te weinig info, je bent daar niets mee.
Groen of de tsjeven zijn (voor mij) politieke tegenstanders, en ik ben het met bijna niets eens waar zij naartoe streven. Maar dat is iets heel anders dan het Blok.

Met dat uitschot handel je niet, daar wandel je in een boog om heen. Een van de allerbeste politieke uitspraken van de Grote Leider dateert van 1/11/2015 en is deze :


'Als u morgen een resolutie indient dat de zon schijnt, dan zal ik nog niet meestemmen, dan bent u ineens gerust. Alles wat u aanraakt, verandert in lood.'


Dat is de kracht van walging
Je leeft nog in het (recente) verleden. Vb. 25 mei 2019.

95 procent van wat je braakt, is op 26 mei achterhaald.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden